Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chci se podělit o zkušenost s dodáním balíčku ze Slovenska. Zahradnická firma mě ujistila, že balíček posílají tak, aby zboží došlo do pátku. Bohužel v pátek nebyl balík na místě a po telefonickém kontaktu se slovenskou firmou došla pošta k závěru, že v Břeclavi udělali chybu a místo do Milevska poslali balík do Sedlčan. Paní vedoucí v Milevsku byla velice ochotná mi pomoci, ale bohužel neměla možnost. V Sedlčanech mi oznámili, že mi nijak nepomůžou, vrátí balík znovu tam, kde udělali chybu tedy do Břeclavi a pak balík znovu nastoupí cestu na správné místo. Umíte si představit jak by rostliny po tak dlouhé době vypadaly? Zaplatila jsem dost vysoké poštovné a jediná možnost, kterou jsem měla, byla sednout do auta a dojet do Sedlčan pro balík osobně a to i v době, kdy jsem nemocná, neboť nikomu jinému prý balík nedají. Čekala bych, že pošta bude alespoň vstřícná v tom, že vydá balík mým dětem, které ho zaplatí, když už zavinila tento karambol a 50 km na poštu jsem musela uhradit, abych si balík vyzvedla a neznehodnotila se celá zásilka. Myslíte, že je to takhle správně a mám si platit navíc dopravu, když už jsem jedno dosti vysoké poštovné zaplatila. Slyším okolo sebe dost stížností na poštu, ale sama jsem doteď neměla problém, už si ale rozmyslím použít poštu při dodání balíčku a nebýt toho, že jsou to rostliny o které jsem velice stála a tady nebyly k dostání, tak balík nepřevezmu.
Pancová Jana, Hostín 5
CA 00 185 773 5 SK Kohaplant - ovocné stromky
Čekala bych, že ze strany pošty bude větší snaha mi pomoci, protože se jednalo o živé rostliny a každý pochopí, že pokud bude balík cestovat další týden, tak ho platím zcela zbytečně. Já jsem situaci nezavinila a přesto jediným řešením bylo si osobně dojet pro balík. Tuhle cestu by měla uhradit pošta a nikoliv já.
|
Tweet |
Podle čl. 43 odst. 2 poštovních podmínek mohou odesílatel nebo adresát do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém rozsahu nebyla povinnost podle uzavřené smlouvy splněna nebo zda a v jakém rozsahu škoda vznikla. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že ji reklamující doloží všemi údaji a doklady, které jsou nezbytné pro posouzení její oprávněnosti.
Pokud pošta reklamaci zamítne a spotřebitelka s tímto způsobem vyřízení uplatněné reklamace nesouhlasí, má možnost podat tzv. námitky proti vyřízení reklamace dle § 6a zákona o poštovních službách. Námitku proti vyřízení reklamace je možné podat u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) ve lhůtě 1 měsíce od doručení rozhodnutí o vyřízení reklamace od České pošty.
Pokud spotřebitelkou zvolený způsob dopravy nabízel prodávající, je prodávající také odpovědný za dodání zboží, neboť prodávající spotřebitelce odpovídá, že věc při převzetí nemá vady. Spotřebitelka proto může uplatnit reklamaci také u prodávajícího.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman