Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nechal jsem si zaslat objednávku službou Balík do Ruky.
10. 11. jsem obdržel informativní SMS, že 10. 11. bude balík doručován mezi 13-19 hod.
V pátek jsem marně (až do 7 večer!) čekal na doručení zásilky.
Mimochodem jsem se několikrát v pátek pokoušel dovolat na telefonní kontakt uvedený jako kontakt na doručovatele (605220798), samozřejmě že marně, neboť telefon nikdo nezvedal.
Přestože sledování zásilky uvádělo "odpolední doručování", NIKDO se v pátek neobtěžoval s pokusem o doručení zásilky (o čemž svědčí mimo jiné např. fakt, že se nikdo neobtěžoval ani pokoušet zavolat při pokus o doručení. Naopak jsem se pokoušel dokonce doručovatele kontaktovat já sám, ale bez úspěchu).
Informace o tom, že probíhá "odpolední doručování" byla ve sledování zásilky zobrazena až do dneška. Dnes v 12:01 jsem obdržel pouze SMS, oznamující vpravdě satirickou větu "pres veskerou snahu se 10. 11. nepodarilo dorucit vasi zasilku", a informaci, že je zásilka uložena na poště Brno 2, s kontaktním telefonem 954260200 (tento kontakt je uveden také na webových stránkách pošty).
Pokud se pokusím na toto číslo dovolat, je mi oznámeno, že toto číslo není v provozu.
Využití služby "balík do ruky" tedy znamená, že se nikdo ani nepokusí balík doručit, pouze je uložen na poště (a to ještě nikoliv na poště blízké doručovací adrese!). A na tuto poštu se nedá ani dovolat jediná šance asi je, že adresát si poslušně přijde "balík do ruky" vyzvednout na poštovní pobočku...
Problém tedy spočívá:
a) zaplacena služba "balík do ruky"
b) zásilku nikdo ani nezkusí doručit
c) není možné kontaktovat ani doručovatele, ani poštovní pobočku kde má být zásilka uložena
Vladimír Hajko
Balík do Ruky
Doručit balík na adresu dodání (u ČP patrně marná naděje).
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman