Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 17. Září 2017 jsem v internetovém obchodě www.digisklad.cz jako spotřebitel vytvořil objednávku na televizor TCL U43P6046 v ceně 12819Kč a jeho dopravy v ceně 199Kč, celkově tedy 13018Kč. Jako způsob platby byla zvolena platba předem z bankovního účtu u Komerční Banky přes platební bránu ComGate+.
Dne 6. Října 2017 jsem dostal email, ve kterém mi bylo sděleno, že moje objednávka byla zrušena. Podotýkám, že doba dodání byla 30 dnů.
Moje číslo účtu, na které lze peníze vrátit jsem zaslat ten samý den.
Dne 29. Října 2017 jsem na emailovou adresu digisklad.cz poslal výzvu k zaslání finanční částky, na kterou jsem od dostal za dva dny odpověď: “ověříme stav vrácení peněz a dám vám vědět.” Bohužel se tak nestalo.
Od zrušení objednávky je to dnes, 13. Listopadu již 38 dní. Požaduji od obchodníka zaplacení dlužné částky.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitel nám sdělil, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou, stížnost proto uzavíráme.