Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19215První vyúčtování Mobilu od ČEZ v mnohem vyšší částce než bylo sjednáno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 hodin 59 minut

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2017, před 7 lety

Michaela Hrabáková

Znění stížnosti

Dobrý den.
Naší babičku jsme přihlásili do aukce dTestu na výhodnější tarif od mobilního operátora. Zvolila si vysoutěžený "Tarif A pouze volání" za 73,50Kč. Nyní jí přišlo v sms vyúčtování na částku 598,-Kč. Každý den od doby, kdy jsme babičce zaktivovali služby od ČEZ Mobil, jí chodila sms, že se jí telefon připojil do internetu a automaticky se jí aktivoval balíček DNES ONLINE s 50 MB volných dat za 20 Kč. Nikdy si však nic nesjednala a mobilní data nevyužívala (internet používá v mobilu minimálně a to pouze doma, kde máme wifi připojení). Vyúčtování obdržela nejdříve dne 13.10. ve výši 44,-Kč s tím, že ho nemá platit a bude převedeno do dalšího vyúčtování. Dnešního dne obdržela vyúčtování ve výši již zmíněných 598,-Kč.
Manžel již před časem volal na zákaznickou linku, kde mu poradili, jak zrušit sms oznámení o připojování do internetu. Když se ptal, jak je možné, že babičce bez jejího požadavku či souhlasu poskytují služby, o které nemá zájem, operátor mu nebyl schopen odpovědět.


Požadované řešení

Zaslání opravného vyúčtování na částku, která byla sjednána, tedy na 73,50Kč + poměrnou část za první zúčtovací období.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2017 11:58, před 7 lety

Nesouhlasí-li spotřebitelka s vyúčtováním služeb, měla by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitelka oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitelka by tedy měla i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitelka požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním u poskytovatele služeb. Písemná reklamace může být doručena poskytovateli prostřednictvím poštovní nebo jiné přepravy, případně osobně, na adresu společnosti ČEZ Prodej, a.s., Guldenerova 2577/19, PSČ 326 00. Ústně podanou reklamaci může zákazník osobně učinit na kontaktních místech. Se zákazníkem bude v takovém případě sepsán reklamační protokol, který bude sloužit i jako potvrzení o přijetí reklamace.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.