Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.10 2017 jsem předal mobilní telefon značky Samsung galaxy S7 G930F 32GB na záruční opravu. Mobilní telefon měl na displeji v horním levém rohu skvrnu (tečku). Mobilní telefon jsem chtěl opravit v rámci záruky.
Pracovník v kamenném obchodě pod názvem levnejmobil v Ostravě mobilní telefon řádně prohlédnul a vyzkoušel zda pracuje včetně skvrny kterou jsem chtěl opravit, poté sepsal reklamační protokol,který mi následně vystavil.Po 31 dnech tedy 7.11 2017 kdy mi nebylo nijak zděleno,že mobilní telefon je již 12 dní na prodejně, jsem dostal do rukou mobilní telefon který byl nefunkční s prasklým LCD a zamítnutou reklamaci pod číslem REK1700872 z důvodu mechanického poškození v oblasti LCD. Prasklina byla vidět od pohledu o velikosti cca 3cm. Mobilní telefon jsem předával pracovníkovi bez jakékoliv praskliny jak mám doloženo příslušným reklamačním protokolem. Mobilní telefon jsem nepřevzal a žádal o opětovnou opravu. Kde mi bylo již emailem sděleno,že opět nesouhlasí s vyřízením reklamace a hájí se tím, že prasklina při příjmu nemusela být prodejcem vidět a reklamace je pro ně vyřízená a to ke dni 26.10 2017.Domnívám se,že prasklina musela vzniknout neodborným zacházením na prodejně nebo při transportu na odbornou diagnostiku.Prosím o radu jak mám pokračovat a kam se obrátit. Děkuji
Samsung galaxy S7 G930F 32GB
Žádám o náhradu škody za převzaté zboží. (opravu mobilního telefonu)
|
Tweet |
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dne 9.11.2017 jsme zákazníkovi zasílali emailem zamítnutí námitek ohledně vyřízení reklamace.
Reklamovaný telefon byl přijat se skvrnou v levém horním rohu, toto bylo zaznamenáno už při zadávání zařízení do reklamace.Dle stavu telefonu při přijmu, kde jsou hluboké vrypy na hraně rámu okolo displeje telefonu, je zařízení opotřebené, ne úplně vhodným, zacházením.
Jak jsme se již vyjádřili zákazníkovi emailem ze dne 9.11.2017.
Všechny telefony prochází při přijmu vizuální kontrolou stavu telefonu - jedná se prostou vizuální kontrolu – ne o odbornou diagnostiku. Záruční oprava byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození - prasklého LCD.
Toto porušuje záruční podmínky výrobce. Ne každé mechanické poškození zboží je patrné na první pohled.
Ne každé mechanické poškození je způsobeno pádem a ne každé zařízení po pádu je mechanicky poškozeno.
Na základě odborné diagnostiky v autorizovaném servisním středisku však toto poškození bylo zjištěno a potvrzeno. Z tohoto důvodu jsou také zařízení odesílána na odbornou diagnostiku.
Obecně mechanické poškození porušuje záruční podmínky výrobce, a proto nemůže být reklamace zařízení uznána. Naše vyjádření zamítnutí záruční opravy z důvodu mechanického poškození přístroje trvá a zařízení je kvůli zjištěnému mechanickému poškození mimo záruku.
Děkujeme za pochopení.
Reklamační oddělení Levnejmobil.cz
Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, kterou spotřebitel sám způsobil. Pokud ale prodávající reklamaci zamítá, je povinen vrátit spotřebitelovi věc ve stavu, v jakém ji převzal. Je-li vada zjevná již na první pohled (nefunkční telefon s prasklým displejem), měl ji prodávající zaznamenat do reklamačního protokolu. Pokud tak neučinil, může být pro něj složité prokázat, že věc při vyřizování reklamace nepoškodil.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Znova opakuji,že mobilní telefon jsem dál do reklamace z důvodu tečky (skvrny)která se objevila v levém horním rohu.Mobilní telefon pracoval i s tečkou. Kdybych nedal mobilní telefon do reklamace tak jsem na tom v podstatě lépe, protože bych měl pořád funkční přístroj.Přístroj se mi vrátil nefunkční a navíc s prasklinou která je očividná a v žádném případě nebyla při přebírání do reklamace.Žádám o navrácení zboži do původního stavu.Foto praskliny zasílám ke komentáři.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Na telefonu je prasklý LCD displej. Tato závada nemusí být patrná na první pohled a v drtivé většině případů je taková prasklina LCD viditelná pouze za určitých světelných podmínek a pouze z určitého úhlu.
Prasklina na LCD není totéž jako prasklý displej telefonu.
Tečka (skvrna) na displeji mohla být pouze vedlejším efektem předešlého mechanického poškození, způsobeným nevhodným zacházením ze strany spotřebitele. Po přijmu zařízení na prodejně jsou všechny telefony baleny a zalepovány do bublinkových folií, aby nedocházelo k žádnému opotřebení.
K přepravě bylo zařízení důkladně zabaleno.
Ani při přijmu zařízení v servisním středisku nebylo zjištěno jakékoli poškození při přepravě.
I přes mechanické poškození může zařízení nějakou dobu fungovat bez problémů a po uplynutí určité doby, fungovat jednoduše přestane. Ne pokaždé přestane zařízení fungovat ihned po vzniku mechanického poškození. V tomto nelze hledat pravidla. Mimo jiné, také z tohoto důvodu je mechanické poškození bráno jako porušení záručních podmínek.
A přesně z tohoto důvodu se provádí odborná diagnostika zařízení, aby byly odhaleny skryté vady zařízení.
O vyřízení reklamace bylo rozhodnuto na základě odborné diagnostiky z autorizovaného servisního střediska.
Naše rozhodnutí ohledně reklamace trvá.
Děkujeme.
Reklamační oddělení Levnejmobil.cz
Mobilní telefon předám na nezávislý znalecký posudek.S vaším vyjádřením se absolutně neshoduji.Mobilní telefon byl řádně prohlédnut jak mnou tak vaším zaměstnancem. Prasklina na LCD nebyla!Je naprosto nevhodné a ubohé chování vaší firmy vzhledem k zákazníkovi.Všem lidem co si čtou tenhle problém nedoporučuji jakoukoliv koupi přístroje v téhle firmě popřípadě pobočce. Pokud jste již tak učinili radím si přístroj předem řádně vyfotit přímo před prodejcem v kamenném obchodě než jej předáte k reklamaci,ať neřešíte stejný problém.
Jelikož se v daném případě nepodařilo dosáhnout smírného řešení sporu, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.