Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U obchodníka Tomáše Hozáka jsem v kamenné prodejně objednal instalatérské zboží, na které mi byla vystavena faktura na částku 20096,-Kč (24.4.2017 potvrzeno přijetí částky na účet).
Do 27.8.2017 nebyl výše jmenovaný schopen dodat veškeré zboží, proto jsem požádal o vrácení 14700,-Kč za nedodané (nerezová lázeňská
kamna Z100, WC sedátko). Po opakovaných slibech, že částku vrátí, vystavil storno prodeje, kde splatnost na můj účet byla nejpozději 3.10.2017 . Do dnešního dne 13.11.2017 mi nebyla dlužná částka vrácena.
Pana Tomáše Hozáka jsem několikrát osobně i písemně žádal o vrácení dlužné čásky ( 27.8.2017 emailem, 18.10.2017 předžalobní výzva). Na osobní výzvy reaguje pouze sliby brzkého zaslání dlužné částky a na písemné nereaguje. Následně jsem se 19.10.2017 obrátil o pomoc na ČOI.
Nerezová lázeňská kamna Z100 tlaková (výrobce www.f-zavadil.cz)
Vrácení dlužné částky 14700,-Kč.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku ohledně nedodaného zboží, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.