Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 20.8.2017som objednal a zaplatil u spomenutého predajcu mobilný telefón Xiaomi Redmi 4 Pro. Dňa 29.9.2017 som stornoval objednávku a žiadal peniaze naspäť,s čím predajca súhlasil. Do dnešného dňa peniaze nemám. Opakovane sa vyhovára, že už peniaze poslal a nevie kde sa stala chyba,že to preverí a dá mi vedieť. Následne chce overenie čísla účtu,mena príjemcu, že to pošle z iného účtu a podobné výhovorky.Toto sa opakuje už asi ôsmy raz. Raz mi poslal aj výpis z banky o zadaní platby,ale nie o prevode peňazí.
Pan Marek Ohanka okamžite odpovedá na e-mail,ale zakaždým s nejakou primitívnou výhovorkou.
Spomínaný telefon síce nemá, ale na stránkach E-šopu ho ponúka stále.
mobilný telefón Xiaomi Redmi 4 Pro
Žiadam od spomínaného "predajcu" vrátenie sumy 145,88€
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den, na základě Vaši žádosti, jsme Vám již vrátili platbu zpět na účet. Přijetí jste nám již v listopadu loňského roku potvrdil. Prosíme o potvrzení
Dobrý deň!
Je pravda že po oznámení na českú obchodnú inšpekciu a podanie sťažnosti cez vašu stránku mám peniaze už na účte.
Prajem vám veľa vyriešených sťažností.
s pozdravom Ovesný
Objednávka byla na žádost spotřebitele stornována a platba vrácena zpět.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby k ní mohl doplnit své vyjádření, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Vďaka za pomoc pri riešení môjho prípadu.
s pozdravom Ovesný