Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklamuji boty Salamon, pánské,XA PRO 3D GTXR, číslo artiklu S366786. Boty jsem u Vás zakoupil 29.1.2015 v prodejně Olomouc City.Po čase ne přílišného užívání /městské užívání/ jsem byl nucen boty reklamovat, u levé boty v místě začínající šňůrky u špice byla protržena látka. Reklamace č. 67/260 byla uznána a boty mi byly 4.10.2016 vyměněny za nové.V reklamaci jsem uvedl i možnost vrácení peňez.13.11.2017 jsem byl nucen reklamovat boty znovu, jelikož se mi objevila stejná závada, protržená látka pod šňůrkou v místě uchycení u spice a nyní již u obou bot,ale boty mi prodavač odmítl převzít k reklamaci s argumentací, že boty nejsou již v záruce.Jsem toho názoru, že boty jsem převzal od Vás nové 4.10.2016, pak by měla platit nová záruka od toho termínu.Pokud tento argument není dostačující, pak bych chtěl podotknout, že je zřejmé, že uvedená závada není způsobena nevhodným užíváním, ale nevhodnou konstrukcí bot.Jako důkaz je nynější stav bot. Nové modely tento problém již řeší, což je důkaz výrobní vady.
Žádám Vás o pochopení a vyřízení požadované reklamace a to buď vrácením peněz. nebo možnosti výměny za jiný model, u kterého by nehrozila podobná výrobní /technologická / vada.Jinak jsem s botami byl spokojen, a doufám, že budu moci být i nadále Vaším zákazníkem.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitelka novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebitelce možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Není-li možné věc užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.