Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 12.1.2014 jsem reklamoval vysavač sencor zakoupený v "Datartu", vysavači se rozpadlo pravé zadní kolečko a upadlo kolečko na hubici, a dne 17.1.2014 my došlo vyjádření že byla reklamace ze strany společnosti FAST ČR a.s. zamítnuta s odůvodněním že na běžné opotřebení se reklamace nevstahuje. Nekvalitní materiál a nekvalitní výroba dle mého názoru není běžné opotřebení a postupoval jsem dle návodu na obsluhu a neporušil jsem žádné bezpečnostní pokyny. Pokud firma FAST ČR prodává vysavače se kterýma se nesmí vysávat aby se nerozpadly tak je nemá prodávat. S pozdravem Chrastina Aleš
Vysavač je model sencor SVC670, číslo reklamace je 6162
Predpokládám že firma zajistí bezplatnou opravu.
|
Tweet |
Pokud byl prodejcem Datart je třeba své nároky uplatňovat vůči prodejci, ten není vyjádřením servisu či výrobce vázán.
Je pravdou, že dle § 619 odst. 2 občanského zákoníku se záruka nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Opotřebení ovšem nesmí způsobovat vadu, která brání řádnému užívání věci. V tomto případě by nebylo záruční vadou, pokud by se reklamovalo, že je kolečko ošoupané.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Doposud však neprojevila svůj zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. Spotřebitel by měl mít k dispozici důkaz, který potvrdí existenci vady v době uplatnění reklamace (nejlépe znalecký posudek).