Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.12.2016 jsem s UPC uzavřel smlouvu na dobu určitou (Internet + Kabelová televize). Z důvodu stěhování jsem službu dne 25.9.2017 písemně ukončil a vrátil zapůjčené zařízení. Dne 16.10.2017 mi přišlo potvrzení o ukončení služeb k 31.10.2017.
O týden později mi přišlo vyúčtování na částku 3 058,91 Kč, jako vyrovnání ceny věrnostního programu vůči standardní ceně. Jako věrnostní sleva však byla ve smlouvě sjednána sleva 100% na základní služby digitální televize po dobu dvou měsíců, poté bylo účtováno dle smlouvy. Nechápu tedy, z čeho se uvedená suma skládá. Jelikož smlouva byla ukončena 2 měsíce předem, pochopil bych pouze doúčtování 20 % z částky za tyto 2 nevyužité měsíce dle § 63 zákona o elektronických komunikacích.
Internet 100+ a televize Klasik+ k internetu
Vystavit vyúčtování na správnou částku dle zákona.
|
Tweet |
V případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, může společnost požadovat uhrazení náhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výši úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud by byl poplatek za předčasné ukončení smlouvy vyšší, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.