Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#19242Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz za zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2017, před 7 lety

Eva Krpálková

Znění stížnosti

Dne 5. 11. 2015 jsem zakoupila u společnosti telefon. Tento telefon jsem zasílala k reklamaci dne 10. 10. 2017. Zásilku firma obdržela dne 13. 10. 2017. Reklamace je vyřizována pod č. 2600391590. Dne 7. 10. 2017 jsem se tel. informovala v zákaznickém servisu firmy na průběh reklamace. Bylo mi sděleno, že dosud nebylo s telefonem nic děláno. Dne 13. 11. 2017 jsem obdržela e-mail zda souhlasím s prodloužením lhůty k vyřízení reklamace. S prodloužením lhůty nesouhlasím - a zaslala jsem firmě smlouvu o odstoupení od smlouvy a žádala vrácení peněz. Dne 14. 11. 2017 mi bylo sděleno, že zboží je zasíláno zpět na moji adresu.
Jsem povinna zboží převzít?
30denní lhůta skončila v neděli dne 12. 11. 2017.
Firma má podle § 19 odst. 3, zákona č. 634/21992 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Porušila firma smlouvu a mohu odstoupit od smlouvy?


Produkt

Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz


Požadované řešení

Pokud firma porušila smlouvu, žádám o vrácení peněz za zakoupené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2017 10:07, před 7 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodl na delší lhůtě. Maximální zákonná lhůta k vyřízení reklamace je tedy vždy 30 dní a to bez ohledu na to, jakým způsobem je řešena. Tuto lhůtu může prodávající prodloužit jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasí, nikdy ne jen jednostranným prohlášením.

Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne.

Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.1.2018 08:19, před 7 lety

Vážená paní Krpálková,

děkujeme za Váš podnět.

U objednávky eviduji, že jste již situaci vyřídila s naším reklamačním oddělením a byla Vám vrácena platba.

Jsem ráda, že se vše vyřídilo k Vaší spokojenosti.

Přeji hezký den.

S pozdravem,

Kristina Draštíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.1.2018 12:56, před 7 lety


Eva Krpálková

Dobrý den,
děkuji za vstřícnost.

Reklamace byla vyřízena k mojí plné spokojenosti.

S pozdravem,
Eva Krpálková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.