Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem notebook 18. 1. 2016 a reklamovala jsem jej poprvé 6. 10. 2016 (blikal obraz a zasekával se systém) - reklamace byla uznaná, 7.8.2017 (blikal obraz a zasekával se systém + nefungovalo připojení na bezdrátovou síť) - reklamace byla uznaná, 29.8.2017 (systém se zasekává) - reklamace byla uznána ALE servis mi neposlal protokol o vyřízení reklamace (prodejce v obchodě kde jsem reklamaci podávala a kam mi notebook přišel mi sdělil, že prý přeinstalovali systém a vrátili notebook do továrního nastavení - stejně jako u všech předešlých reklamací). Poslední reklamaci jsem podala 7.10.2017 (nefungoval touch pad a zasekávala se videa, systém mi program ukončil, notebook se po zaseknutí videa buďto úplně vypnul nebo se mi po vypnutí a opětovném zapnutí videa sekala hned od začátku). Požadovala jsem vrácení peněz a odstoupení od smlouvy. Prodejce tvrdil, že nemusí psát do protokolu, že žádám vrácení peněz, že to servisu dojde. Do protokolu napsal, že žádám opravu. Řekla jsem, že chci aby tam bylo, že chci odstoupit od smlouvy a bylo mi řečeno, že to v systému nejde změnit tak jsem ho požádala ať to napíše alespoň do textu. 25.10.2017 mi volala paní ze servisu a ptala se mě, jak mají servisní technici navodit závadu, kterou jsem reklamovala, tak jsem jim vše sdělila. Z elektra volali 1. 11. 2017 že mám notebook na prodejně a že nebyla uznána reklamace. Volala jsem tedy na servis Acer a tam jsem se dozvěděla, že touch pad byl jen zamčený a další vadu se nepodařilo navodit. Bylo mi řečeno, že mám udělat foto/video dokumentaci vady. Vyzvedla jsem si tedy notebook a v protokolu z reklamace bylo napsané jen odemčení touch padu a opravení softwarového problému.Dokonce mezi nahlášenými problémy bylo napsané, že se zasekává systém, který je nestabilní) Zapnula jsem notebook a dozvěděla se, že je přeinstalovaný systém. Volala jsem tedy opět na servis a tam mi pán sdělil, že tam nemají napsané, že by něco přeinstalovali. Při volání jsme ale zjistili, že systém byl 25. 10. 2017 přeinstalován a pán mi tedy řekl, že to udělali z preventivních důvodů a teď mám tedy sledovat jestli se vada opět objeví a udělat dokumentaci. Jestliže obnovili opět systém tak vadu odstranili ale neuznali a já mám tedy podle nich sledovat a čekat na závadu, kterou odstranili. 8.11.2017 jsem napsala na prodejnu následující: "Dobrý den, reklamovala jsem u Vás notebook již čtyřikrát ale poslední reklamaci mi servis neuznal. Potom co jsem ho zapnula jsem zjistila, že bylo obnoveno tovární nastavení, takže servis opravil závadu, kterou mi neuznal. Obnova továrního nastavení nebyla napsaná ani v protokolu o opravě, a když jsem volala do servisu tvrdili, že nic takového nemají poznamenáno ani u nich. Po asi deseti minutách jsem po navigaci pána ze servisu zjistila, že systém byl opravdu obnoven u nich. Poté se pán hájil, že to udělali z preventivních důvodů. Podle zákona nemůže servis nic opravit, pokud to není závada nahlášená při reklamaci, bez souhlasu majitele. Chci tedy odstoupit od kupní smlouvy, protože se servis zachoval nezákonně a měl reklamaci uznat. Ptám se tedy jestli přistoupíte k mému návrhu nebo mám oslovit soudního znalce." Nikdo mi neodepsal tak jsem volala a bylo mi řečeno, že to mám poslat na jiný email. Vedoucí prodejny mi odpověděla ještě ten den, že v pondělí zjistí jaké jsou možnosti. 15.11.2017 mi přišel tento email:"Dobrý den, pokud servis uvede zařízení,ve Vašem případě notebook do továrního nastavení.Není to bráno jako záruční oprava.K posouzení vady je obvykle nutné uvést notebook do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test.
Je totiž možné,že uvedením přístroje do továrního nastavení se vada skutečně odstraní. Bohužel v tuto chvíli Vám nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Acer E5-551G-87FE
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.