Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.12.2016 jsem zakoupila u firmy AMSTAFF-Babystaff Mikiny Vita ziphoody.
Poprvé jsem mikinu reklamovala 14.6.2017. Mikina byla skoro nenošená-jednou praná. U mikiny se ulomilo držátko u jezdce zipu na kapse.
Dodavatel mikinu vrátil, ale vyrozumění o výsledku reklamace mi zaslal teprve dne 23.8.2017 e-mailem a až po několikati telefonních upozorněních na fakt, že mi ho nezaslal.
Reklamační protokol, který mi zaslal ovšem neobsahuje veškeré náležitosti dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
V e-mailu od dodavatel bylo uvedeno, že požadavku reklamace nevyhoví, protože se nejedná o výrobní chybu.
Dne 28.8.2017 jsem mikinu opět reklamovala a upozornila jsem ho na fakt, že dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 2161 Jakost při převzetí, odst. (2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Babystaff Mikiny Vita ziphoody jsem kopil dne 15.12.2016, reklamace byla uplatněna dne 14.06.2017.Dále jsem uvedla, že dodavatel musí postupovat aktivně, nikoliv jen pasivně čekat, až se zákazník sám zeptá. Pokud prodejce zákazníka reklamujícího koupené zboží do 30 dnů, leda by byla smluvena lhůta delší, nevyrozumí, má se za to, že zboží trpí neodstranitelnou vadou, a kupující tak má nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011). Tudíž jsem požádala o vrácení peněz.
Dodavatel dne 18.9.2017 mi v reklamačním formuláři napsal, že mikinu na vlastní náklady opraví.
Dne 4.10.2017 jsem mikinu opět reklamovala, protože oprava zipu byla provedena neprofesionálně a opravou byla mikina znehodnocena a žádala jsem o vrácení peněz.
Zip u kapsy byl všit velmi neprofesionálně – zip byl špatně přišit ve švu k látce - vlní se bílá látka zipu. Díky špatnému všití zipu se látka mikiny kolem zipu vlní. Dále levá strana zipu není vložena souměrně s pravou stranou zipu, takže zip nedoléhá. Koncovka zipu není pevně připevněna k zipu, takže je pouze otázkou času, kdy koncovka odpadne a látka kolem spodní části zipu se třepí.
Dodavatel dne 28.10.2017 mi mikinu vrátil ve stejném stavu reklamačním formulářem, kde uvedl, že zip neměnili, ale opravili. Dále uvádí: "Snažite sa získat peniaze kdeže momentalne tato mikina ja v akci tak vám ide len o vratenie penazi ale mikinu ste si poskodili vy takto ste nam ju poslali my sme vám ju opravili aj kde sme nemuseli. Celu situáciu natahujete a uplne zbytocne keby ste si vstoupili do svedomia neviem načo to robite zbytocne problémy a natahovacky je až smutne jako ludia klamu kvoli par korunam a neskutočne si vymyšlaju. Možte sa fakt hanbiť."
Babystaff Mikiny Vita ziphoody, řerná barva, velikost M
Prosím o výměnu zboží, nebo vrácení peněz od dodavatele.
Nebylo to poprvé co mě dodavatel obvinil za lháře a podobně ...
Přitom já jsem mu vždy slušně psala a vždy jsem v reklamaci uvedla, že doufám, že tuto záležitost vyřešíme smírnou cestou.
Pouze uvádím, že mikinu reklamuji od 14.6.2017 a díky tomu ji již skoro půl roku nemohu užívat.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že podnikatel, se kterým byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo na Slovensku. Jedná se tedy o slovenský e-shop, který se zaměřuje na český trh. V takovém případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.