Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den. Proč děláte akce, když pak zboží nemáte? Dnes ve 14.30 jsme byli nakoupit v Penny na Novohradské Č.Budějovice a již nebyla ani hera, tuzemák a kachna, která má být dokonce i zítra. V letáku není do vyprodání zásob a přesto po zboží není ani památky. Nejsem důchodce, abych tam mohla být ráno. I když minulý týden jsem požádala otce o zakoupení husy, byl tam hned v 7.00 ráno a husa nebyla ani jedna. Chápu, že si je zřejmě rozebraly prodavačky, ale tak to nedávejte do akcí. Dřív jsem se mohla na Penny spolehnout, ale v poslední době je situace jiná, což je velmi smutné. Proč taková neúcta k zákazníkovi?
Požaduji zboží, které nabízíte v letáku. Má zkušenost z Globusu je taková, že mi zboží, které nebylo, zajistili.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.