Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.11.2017 jsem objednal zpoplatněnou službu České pošty (třiceti korunami)Odvoz balíků na následující den, t.j. na dnes, 16.11.2017.Přišlo mi potvrzení přijetí objednávky pro Odvoz balíků SR00002xxx85R, ve které m.j. stojí:
"Vážená zákaznice, vážený zákazníku,
potvrzujeme, že Vaši objednávku na odvoz 1 ks balíků ze dne 15. 11. 2017 pod číslem SR00002xxx85R jsme přijali ke zpracování.
Balík vyzvedneme dne 16. 11. 2017 na adrese Č.p. xxx, 50356 Hlušice-Hlušice, kontaktní osoba pro předání xxxxx xxxxx, telefonní číslo +420 xxx xxx xxx.
Typ balíku Adresát Doplňkové služby Cena
Balík Do ruky xxxxxxxxx Sleva-kontaktní info., eDodejka S+E, Udaná cena, Sleva za datové podání, Doruč. 8-14 hod 141.16 Kč
Pro odvoz balíku si prosím připravte hotovost ve výši 171.00 Kč, kterou předáte našemu doručovateli. Od něj na místě obdržíte Potvrzení o převzetí zásilky.
Odvoz bude zajišťovat provozovna dodejna II Nový Bydžov, 50400, která Vás bude telefonicky kontaktovat před vyzvednutím. Kontakt na tuto provozovnu: +420 954 250 400.
Upozornění: Pokud se změní Vaše plány a původní datum pro odvoz Vám přestane vyhovovat, můžete objednávku zrušit nejpozději do 17:00 hod dne 15. 11. 2017. Po tomto termínu již pak není možné odvoz zrušit nebo přeplánovat."
Jelikož jsem se telefonátu nedočkal, tak jsem na nejbližší poštu dojel a balík odeslal. Tam se mi také dostalo vysvětlení, že jsem nebyl zastižen. Docela mi to vadilo, ale zachoval jsem klid. Adrenalin mi zvýšil další vygenerovaný email systémem České pošty následujícího znění:
" Vážená zákaznice, vážený zákazníku,
litujeme, ale vámi objednaný odvoz 1 ks zásilky z adresy Č.p. xxxx, 50356 Hlušice-Hlušice ID odvozu SR00002xxx85R jsme nemohli realizovat a to z důvodu:
kontaktní osoba xxxxxxxxxxx nebyla v termínu 16.11.2017 na výše uvedené adrese k zastižení a zásilky nebyly doručovateli ČP předány."
A opravdu jsem ve schránce našel oznámení o nezastižení. Později při osobní konfrontaci s pracovnicí pošty, která měla mou objednávku vyřídit vyšlo najevo, že nebyla proškolena zaměstnavatelem, jak postupovat při zajišťování této služby. Zaměstnankyně pošty totiž neměla "ani páru" o tom, že je povinna sjednat čas odvozu, a také neměla tušení ani o tom, že na objednávce je uvedeno telefonní číslo, na které měla zavolat než pro balík přijela.
ID odvozu SR00002xxx85R
Chtěl bych vysvětlení, za jaké služby platím takové nekřesťanské peníze, když se to, co poskytuje Česká pošta ani službami nazvat nedá.
Poštovní službou se dá nazvat produkt Polské pošty, když u moře si koupím v eshopu zboží v 15 hodin, a druhý den mám z příhraniční pošty (poste restante) avízo o dodání zásilky. Nebudu porovnávat vzdálenosti, které pošty překonávají, pouze mohu konstatovat, že za tuto službu Polská pošta účtuje za 18 kg balík celých 10,- PLN, to je přibližně 62,- Kč. Za co teda Česká pošta utratí zbytek (109) mých peněz?
A to jsem se nezmiňoval o dřívějších prohřešcích doručovatelů, jako vhození avíza o nezastižení, když na ni koukám z okna, doručování doporučené zásilky měsíc, atd.
|
Tweet |
Pokud nebyla poštovní služba poskytnuta ve sjednané kvalitě, může spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman