Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
5. 10. 2017 jsem v Táborské pobočce zakoupila Vůz Škoda Roomster, dle prodávajícího v bezvadném stavu. 13. 10. 2017 přestaly jít otevírat levé zadní dveře.
17. 10. 2017 jsem na téže pobočce závadu reklamovala, protokol o reklamaci 352963, reklamace byla o dva dny později zamítnuta s tím, že jsem při koupi byla seznámena se stavem vozu. Tato závada však nebyla viditelná ani se nijak neprojevovala. Ve voze přepravuji dvě malé děti, takže zaseklé levé dveře mi dost komplikují život. Podle autorizovaného servisu je nutno vyměnit zámek dveří, cena 4.000 Kč.
Antoinet
SPZ 5L0 26 12
Proplacení opravy
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Krutová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Tak zamek jsem si opravila za svoje náklady a v aaa zivitd auto uz nekoupim. Nikomu nedoporučuji tuto firmu jelikož jsou to šmejdi.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Jelikož se případ nepodařilo vyřešit smírnou cestou, stížnost uzavíráme. Spotřebitelka má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.