Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#19295Nesprávné vyúčtování a neuznání reklamace na toto nesprávné vyúčtování

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2017, před 7 lety

Jindra Lešňanská

Znění stížnosti

Dne 13.9.2017 jsem přešla z vyššího tarifu na nižší z důvodu, že v původním tarifu bylo 1000 volných mimut na zahraniční čísla, která jsem nevyčerpávala. S operátorkou jsem se telefonicky dohodla na smluvní pokutě za přechod na jiný tarif, kterou jsem akceptovala a ceně tarifu nového tedy na tarifu za 777,- na neomezené volání, neomezené sms a internet 5GB. Dále jsem požádala operátorku o slevu na tarif, která se běžně dává když nemáte od operátora zvýhodněný telefon. Dohodly jsme se s operátorkou na zvýhodněném tarifu za 690,- Kč na to mi pak operátorka odeslala sms, kterou jsem jí měla v případě souhlasu potvrdit aktivačním kodem a tak se také stalo. Tato částka také stojí ve smlouvě, kterou mohu poskytnout vytištěnou. Operátot mi ale již ve třetím vyůčtování ůčtuje částku 777,- podala jsem reklamaci, kterou mi operátor neuznal s tvrzením, že neexistuje zápis, kde bych se s operátorem na částce 690,- dohodla a cena 777,- že prý je vlastně ta cena z ůdajně nasmlouvané ceny 971,- tato cena se ale ůčtuje jen těm zákazníkům, kteří jsou bez smlouvy, zákazníkům se smlouvou se poskytuje tento tarif za 777,- + nákup zvýhodněného telefonu. pokud zákazník zvýhodněný telefon nečerpá poskytuje se mu sleva 20% z ceny tarifu tedy z 777,- Já mám podle smlouvy zvýhodněnou cenu 690,- od 13.9.2017 do 13.9.2019 smlouvu mohu doložit. Operátor mi ale v reklamaci tvrdí, že taková domluva nelze doložit a ůčtuje mi částku, která není dohodnutá ani podle smlouvy a lže mi, že ta částka je vlastně ta moje sleva......taková to částka se ale dle jejich stránek má ůčtovat zákazníkům bez smlouvy navíc já mám ve smlouvě jasně uvedenou částku 690,- plus 20% slevy za závazek. Myslím, že operátor si sám něco chybně uložil so systému a chybu teď nechce přiznat. J8 mám ale smlouvu, která hovoří jasně. Dnes jsem odeslala novou reklamaci i s vytištěnou smlouvou o které mi doposud operátor tvrdil, že neexistuje. Je toto důvod abych s operátorem službu ukončila, když nechce dodržet nasmlouvanou cenu a přejít k jinému operátorovi? Jak mám nyní postupovat? Mohu operátora vypovědět bez toho aby na mne uvalil sankce a převést si číslo které všichni u mne již znají jinam? Prosím poraďte jak mám postupovat děkuji


Produkt

smlouva číslo 1-64348566769 Service with commitment of CZK 690 per month Activate


Požadované řešení

Odškodnění a omluva od operátora, doúčtování nesprávně ůčtovaných peněz, případně možnost pšejít s číslem bez pokut a sankcí k jinému operátorovi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.11.2017 06:51, před 7 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.11.2017 13:52, před 7 lety

Dobrý den, paní Lešňanská,

podle informací, které uvádíte, jste se s operátorkou dohodla na přechodu na tarif Red Naplno 5 GB s měsíčním paušálem 777 Kč. Tato cena tarifu je již se slevou, kterou poskytujeme na základě uzavření smlouvy na dobu určitou. Další slevu z paušálu už nenabízíme.

Částka 690 Kč odpovídá výši Minimálního měsíčního plnění. Smlouvy totiž neuzavíráme na konkrétní tarif, ale na Minimální měsíční plnění, proto je ve smlouvě uvedena právě částka 690 Kč. Pro Vás to znamená, že v průběhu smluvní doby můžete tarif změnit, vždy ale bude zapotřebí dodržet výši závazku. Podrobnější informace ohledně Minimálního měsíčního plnění najdete na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/minimalni-mesicni-plneni/.

Pokud tedy máte ve smlouvě uvedeno Minimální měsíční plnění 690 Kč a uplatnění 20% slevy z paušálu, odpovídá to právě nastavení tarifu Red Naplno 5 GB. Standardní cena tohoto tarifu je totiž 971 Kč, po uplatnění 20% slevy vychází na 777 Kč.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.11.2017 15:22, před 7 lety


Jindra Lešňanská

Dobrý den,
VODAFONE vymyslel skvělý způsob jak téměř neprůstřelně uplatnit klamavou obchodní praktiku na zákazníkovi tak, aby měl ještě pocit, že od operátora i tak má jakousi domělou výhodu. Obvzlášť se to daří, když zákazník objednávku tarifu neučiní ONLINE, ale v domění, že ůstní dohoda je vždy lepší tak jako v mém případě učiní objednávku telefonicky s operátorem. Já objednávku k mé smůle uzavřela telefonickým hovorem s operátorkou. V ůstním jednání jsem operátorce sdělila, že chci tarif Red Naplno 5 GB za inzerovaných 777,- Kč. Dále jsem operátorce sdělila, že nebudu čerpat nárok na zvýhodněný telefon a zda by tak tedy bylo možné místo čerpání zvýhodněného telefonu získat na tento konkrétní tarif nějakou slevu přesně tak jak jsem to měla ve svém předešlém tarifu Red LTE Super za který jsem platila 999,- Kč ale jeho skutečná cena byla bez smlouvy o 20% vyšší, protože jsem ani tehdy možnost nákupu zvýhodněného telefonu nevyužila. Operátorka mi nabídla cenu po slevě 690,-Kč se kterou jsem souhlasila a operátorka mne pak požádala abych jí potvrdila aktivačním kodem svůj souhlas. Operátor patrně ale hřeší na to, že zákazník v domění, že ůstní dohoda je taktéž platná - již podmínky aktivačního kodu již nesleduje a kod potvrdí v domění, že vše důležité je ůstně správně domluveno. Jen takovým to obvzlášť klamavým způsobem může dojít k tomu, že vám operátor naůčtuje cenu jako za TARIF BEZ SMLOUVY, ale SMLOUVU s ním už máte sjednanou a dokonce stvrzenou vaším aktivačním kodem, který jste sami potvrdili jako na TARIF SE SMLOUVOU takže pokud budete chtít tarif z důvodu klamání zákazníka ukončit bude na vás VODAFONE uplatňovat ještě pokuty a sankce za nedodežení, které si do smlouvy neopoměl zanést i když platíte v podstatě jako zákazník, který má smlouvu bez závazku takže nemáte možnost tarif za cenu placenou jako bez závazku ukončit. Vy i když platíte stejně jako zákazník bez závazku smlouvu ukončit nemůžete, protože vám hroží neuvěřitelné sankce, které jste VODAFONU vlasně sami aktivačním kodem podepsali. Vše je skryto důmyslně pod zástěrkou jakého si minimálního plnění. Ve smlouvě totiž nenajdete jasnou cenu kolik tarif doopravdy stojí, ale jen zmínku částky jakého si mimimálního plnění + poznámku o zvýhodnění na služby 20% na 24 měsíců, které ovšem VY nečerpáte.
Když jsem se po první neuznané reklamaci snažila s operátorkou znovu ůstně domluvit začala mi operátorka tvrdit, že můj tarif je přece ta částka 971,- Kč a že vyůčtovaná částka 777,- Kč to je přece ta moje dohodnutá 20% sleva!!!
Když jsem operátorce sdělila, že takové podmínky jsme si ale před tím ůstně nedojednali, ale naopak jsme si dojednali podmínky zcela jiné, že se o tom ale není potřeba dohadovat, když si VODAFONE telefonickou konversaci se zákazníky nahrává, že jsem já jako zákazník dokonce při každém čekání na spojení s operátorem upozorněna, že v důsledku zkvalitnění služeb bude máš rozhovor nahrán!!!!! Požádala jsem tedy operátorku, abychom se přestali bezpředmětně dohadovat, aby si hovor ve VODAFONU zpětně přehráli a hned budou obě strany tedy já i oni vědět co přesně bylo dne 13.9.2017 dojednáno!!! Na to mi operátorka odpověděla, že oni si ale nenahrávají ůplně všechny hovory!!!! Takže pokud jsem to správně pochopila pokud by hovor prokázal jejich pochybení pak přesně tento hovor nahrám nebyl !!!!
Ještě bych se chtěla vrátit k podstatě sporu tarif Red Naplno je na stránkách VODAFONE nabízen bez smlouvy za 971,-Kč
Red Naplno 5 GB se smlouvou za 777,- Kč
K oběma variantám jsou pak nabízené různé výhody viz sleva 2000,- na telefon nebo nebo zvýhodnění na služny 20% po dobu 24měsíců.
Obrázek ať si o tomto udělá každý sám.
Já se již s operátorem dohadovat nebudu, protože pokus o dohodu a nápravu jsem již učinila, ale přístup operátora mne přesvědčil o tom, že tento pokus byl zcela zbytečný.
Podstupuji tedy celou záležitost k přezkoumámí ČESKÉMU TELEKOMUNIKAČNÍMU ŮŘADU.
s pozdravem Jindra Lešňanská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2017 23:22, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2017 16:22, před 7 lety

Dobré odpoledne, paní Lešňanská,

mrzí mě, že jste s nastaveným tarifem nespokojená. K Vámi popisované situaci se už vyjádřila kolegyně Martina, bez konkrétních údajů k tomu víc říct neumíme. Pokud s cenou tarifu nesouhlasíte, máte samozřejmě možnost podat oficiální reklamaci, a to přes Reklamační formulář na stránce https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Kolegové vše prověří a odpovědí Vám nejpozději do 30 dní.

Přeji Vám hezký den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.11.2017 16:36, před 7 lety


Jindra Lešňanská

REKLAMACI jsem podala dvakrát, ale nic to nevyřešilo. Věc jsem již odeslala k posouzení ČESKÉMU TELEKOMUNIKAČNÍMU ÚŘADU.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2017 20:30, před 7 lety

Dobrý večer, paní Lešňanská,

v tom případě jste postupovala správně - pokud nesouhlasíte ani s výsledkem reklamace, můžete se obrátit právě na ČTÚ, který vše posoudí. Nezbývá, než počkat na jeho vyjádření.

Přeji Vám příjemný večer.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2018 21:06, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.1.2018 11:17, před 7 lety


Jindra Lešňanská

Hodnocení:

Komentář: bez komentáře...
pokud bude společnost nadále lhát, že si zrovna ten konkrétní telefonát, který by dokázal co přesně si klient s operátorkou nasmlouval nenahrála i když zákazníka upozorňuje vždy předem, že je hovor v zájmu zkvalitnění služeb monitorován, pak je každé řešení sporu bezpředmětné, protože, když je potřeba vyřešit v zájmu zkvalitnění služeb zrovinka konkrétní nasmlouvané podnínky ke konkrétní telefonicky nasmlouvané službě - pak si společnost světe div se zrovinka tento hovor nenahrála, protože si prý zase ůplně všechny hovory nenahrává........obrázek ať si učiní každý sám.....