Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Reklamuji kvalitu ubytování a stravování během dovolené v Turecku - číslo zájezdu 126130089, Antalya, hotel - Pegasos Resort, termín 08/08/17 - 18/08/17, č.pokoje 5138.
Hotel deklarován jako 5*, ale ve skutečnosti měl tak max.3,5*. Vybavení hotelu značně opotřebované, místy neudržované a špinavé. Několik příkladů - v jídelně hotelu pouze dřevěná míchátka na kávu. Hosté mohli na jídlo chodit do hotelu i v mokrých plavkách. Personál vysypával zbytky jídel do igelitových pytlů přímo u vašeho stolu. Špína ve výtazích.
Na pláži stará popraskaná plastová lehátka a matrace v počtu, který neodpovídal kapacitě hotelu.
Vybavení pokoje staré, opotřebované, klika zvenčí na provrtaných balkonových dveřích chyběla, místo ní - ohnutý hřebík. Balkon pro rodinu, kde se vešel ministolek a 2 minikřesílka, boční výhled na moře. Rodinný pokoj, kde v jednom pokoji bylo místo lůžka rozkládací křeslo - po reklamaci přinesli "spartakiádní lehátko"! V jednom pokoji velmi hlučná klimatizace. Pod vchodovými dveřmi 2 cm mezera. Vše nafoceno, zdokumentováno, přesto CK neuznáno! Během pobytu výše uvedené řešeno s delegátkou a ..nic.
To vše v 5* hotelu, all inclusive za 90 214,-Kč pro 2 dospělé osoby a dítě 12 let, 10 nocí!
číslo zájezdu 126130089, Turecko, Antalya, hotel - Pegasos Resort, termín 08/08/17 - 18/08/17, č.pokoje 5138
Finanční kompenzace ve výši 50% hodnoty ceny zájezdu.
|
Tweet |
Měl-li zájezd vady a vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitel práva z vadného plnění již uplatnil.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na žádost spotřebitele stížnost přeřazujeme na něj. Spotřebitel má nyní možnost stížnost doplnit o přílohy.
Text odeslaný Cestovní kanceláři Exim tours - 21/08/17
Dobrý den,
dne 20/07/17 jsem si na vaší pobočce v Brně, v OC Avion Shopping Park, zakoupil výše uvedený zájezd.
Za tento zájezd jsem zaplatil celkem 90 214,- Kč.
V ceně zájezdu byl pobyt pro 2 dospělé osoby a 1 dítě 12 let, strava all inclusive, hotel 5*, rodinný pokoj, 11 dní (10 nocí).
Uhrazená cena však bohužel absolutně neodpovídala úrovni poskytnutých služeb. Níže proto uvádím své výhrady, které dokumentují
nepoměr zaplacená cena vs. poskytnutá služba.
1) Úroveň hotelu
Hotel Pegasos Resort měl 5* možná v době svého vzniku, postavení. Dnes je však již značně opotřebován, je vidět, že do renovace
se již dlouhou dobu neinvestovalo - opotřebovaný nábytek ve všech hotelových prostorách, špinavé koberce (foto č.1), špinavé výtahy (foto č.2), sanitární zařízení atd.
Dále pak poskytnuté služby - 5* hotelu, all inclusive - například v jídelně byl k dispozici kávovar, se dvěmi druhy kávy, místo lžiček pouze dřevěná míchátka (viz foto č.3)!
Obsluhující personál vysypával zbytky jídel do igelitových pytlů, přímo v jídelně, vedle stolů, kde se jedlo - velmi nechutné, hlučné a odpudivé (viz foto č. 4).
Hotel má zřejmě obrovskou kapacitu hostů, kteří však mají velký problém najít volné, uklizené místo v jídelnách, u stolů. Vyzkoušeli jsem chodit na všechna
jídla v různých časech a situace byla bohužel téměř vždy stejná. Personálu bylo naprosto jedno, zda-li hoteloví hosté chodí na jídlo pouze plavkách, mnohdy mokrých....
Obdobný problém byl i s místy - resp. lehátky u bazénů a na pláži. Pominu-li docela zničená popraskaná plastová lehátka a opotřebované plážové matrace na nich,
tak jejich množství rozhodně neodpovídalo množství hotelových hostů.
2) Úroveň hotelového pokoje
Za rodinný pokoj jsem zaplatil příplatek 3 x 5 790,- Kč, což je 17 370,- Kč! Ano, pokoj měl dvě místnosti, ale pouze v jedné bylo plnohodnotné lůžko, resp. manželská postel.
Ve druhé místnosti pouze rozkládací pohovka, křeslo (viz foto č.5). Při sjednávání zájezdu nám bylo sděleno, že rodinné pokoje mají přímý výhled na moře...náš pokoj měl
výhled pouze boční (viz foto č.6). Balkon rodinného pokoje, kde se vejdou pouze 2 malá křesílka a malý stolek, to dle mého názoru také není adekvátní (viz foto č.7).
Balkonové dveře s ulomenou klikou, netěsnící, s mezerou cca. 1 cm, proděravělým rámem to přeci není úroveň 5* hotelu! (viz foto č.8 a 9). Další sporný detail byly vchodové
dveře do pokoje, pod kterými byla 2 cm mezera, kterou byl slyšet veškerý ruch z chodby a kterým prosvítalo osvětlení chodby (viz foto č.10).
Hlučná klimatizace v jedné místnosti, při které se nedalo usnout. Vzhledem k tomu, že náš pokoj byl pokojem podkrovním, tak teplota v místnosti byla v noci nesnesitelnou.
Na výše uvedené nedostatky jsem upozornil delegátku vaší cestovní kanceláře - slečnu Janu Černou. V pokoji jsem jí ukázal všechny výše popsané nedostatky, které jsme
se pak následně společně pokusili řešit na hotelové recepci.
Požadovali jsme výměnu pokoje - odpovědí bylo, že jiný pokoj není k dispozici.
Požadovali jsme opravu kliky od balkonu - odpovědí bylo, že bude opraveno - do konce pobytu tomu však nebylo!
Požadovali jsme opravu klimatizace - odpovědí bylo, že bude opraveno - do konce pobytu tomu však nebylo!
Požadovali jsme plnohodnotné lůžko - odpovědí bylo "spartakiádní drátěné skládací lehátko! - výsměch, arogance ze strany hotelu (viz foto č.11)?!
Znovu připomínám zaplacenou cenu za tento zájezd - 90 214,- Kč!
No a na dovršení "kvality služeb" hotelu bylo poskytnuté občersvení na cestu na letiště - nasládlá bageta s okurkem a sýrem - viz fota č.12 a 13. Kdyby jsme cestou na letiště nenabírali
další klienty v sousedním 4* hotelu, kteří od svého hotelu na cestu domů dostali polystyrenový jídelní box...tak bych toto ani nezmiňoval.
Protože jsem vašim dlouholetým klientem, je mi velmi líto, že musím poprvé vyjádřit svou velkou nespokojenost s poskytnutými službami, které touto formou reklamuji.
Rád bych však i nadále zůstal vašim věrným klientem, proto očekávám z vaší strany adekvátní kompenzaci, řešení naší opravdu velké nespokojenosti.
Možná bych si dovolil vás požádat, aby jste ve svých propagačních materiálech u uvedeného hotelu informovali budoucí klienty, že hotel má v reálu 3* max. 4*,
nikoliv všude prezentovaných 5* a že jeho vybavení je poměrně staršího typu. Letos jsme byl v Turecku asi již popáté, pošesté tak mohu porovnávat...
Po vyřešení této mé reklamace hodlám svou recenzi hotelu uvést na všechny dostupné servery, abych upozornil další klienty na skutečné služby a úroveň tohoto hotelu.
Velmi děkuji za pochopení a vstřícnost při řešení této mé reklamace.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.