Společnost


INFORMATION PLANET s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19335Nedodržení smluvních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2017, před 7 lety

Michal Pšeničný

Znění stížnosti

Téměř před rokem jsem si u společnosti Information Planet zaplatil studium angličtiny, konkrétně FCE (First Certification in English) v Tasmánii.
Kurzu předcházel přípravný kurz GE (General English) v době 6ti týdnů. Po té měl následovat samotný kurz FCE v délce 12ti týdnů, závěrečné zkoušky pro mne byly samozřejmostí, protože certifikát FCE je velmi ceněný a především - má doživotní platnost.
Po cca 4-6 týdnech pobytu v Tasmánii mi bylo v jazykové škole v Hobartu řečeno, že nejspíš došlo k nějaké chybě, ale že žádný kurz FCE se konat nebude.
Bylo mi nabídnuto, abych se přesunul do Adelaide v Jižní Austrálii.
To jsem po několika málo dnech odmítnul s tím, že jsem přijel primárně cestovat a studovat v Tasmánii, v té době jsem již pracoval, jak studentské vízum dovoluje, měl jsem zajištěné a předplacené bydlení a také itinerář s poznávacími výlety po Tasmánii.
Po domluvě přímo v Hobartu jsme se s personálem školy dohodli, že to vyřešíme vše "v tichosti" s tím, že během 4-8 týdnů dorazí majitelka školy, měl jsem s ní tedy dohodnutou schůzku.
Velmi často jsem se ujišťoval, kdy si budu moci s paní majitelkou promluvit, vždy mi bylo odpovězeno, že již brzy dorazí osobně. Jaké pak bylo mé překvapení, když mi zničehonic bylo oznámeno, že paní majitelka již přítomna byla. Na mé překvapení a dotaz, jak se to mohlo stát, když jsme byli dohodnuti, že se pokusíme nedorozumění s paní majitelkou vyřešit osobně, mi bylo odpovězeno úsměvem a pokrčenými rameny a už se se mnou nikdo z australské strany o této záležitosti nechtěl moc bavit.
Australskou stranou mi bylo navrženo, že mohu studovat kurz FCE, ve škole sám, bez učitele, pouze s učebnicí, že jednou za hodinu mne vyučující z jiné třídy přijde "zkontrolovat".
Tento způsob řešení a vyrovnání mi při pomyšlení na již dávno zaplacených 60.620 korun za 12 týdnů studia FCE přišlo opravdu nedostačující.
Po několika dnech mne kontaktovala slovensky hovořící zaměstnankyně Information Planet, s kterou jsme se během cca 14 dnů nevyřešili vůbec nic. Slovensky hovořící pracovnice IP mi navrhla pouze to, že budu sice moci studovat kurz FCE v Tasmánii, který mi pomůže zajistit, nicméně na jiné škole a po zaplacení dalšího školného, a to i přesto, že bych studium na smluvní škole IP přerušil. Nebyla by mi vrácena žádná částka, protože ve smluvních podmínkách školy stojí že uplatňují tzv. "Non refund policy", tedy že i přes jejich chybu mi nebude vyplaceno nic. Samozřejmě jsem odmítl platit další školné.
Po několika měsících jsme se tedy nedopracovali žádného výsledku.
Protože už se chýlil můj pobyt v Tasmánii ke konci (délka pobytu přesně stanovená vízem), rozhodl jsem se tedy alespoň pro zkoušky IELTS, které mají ale platnost pouze 2 roky a omezené nebo téměř žádné využití pro mé potřeby. Se školou v Tasmánii jsem se dohodl, že alespoň jako částečnou kompenzaci mi zkoušky IELTS zaplatí.
Zamluvil jsem si tedy termín zkoušek s dostatečným předstihem, nicméně po oznámení termínu a částky ve škole mi bylo sděleno, že domluvu paní majitelka ještě nepotvrdila. A protože je blokace IELTS vázána on-line platbou, která musí být provedeno do 24 hodin od chvíle registrace, jinak termín automaticky připadá dalším zájemcům, zaplatil jsem ho ze svého. Pozdější termín konání zkoušek IELTS již pro mne nebyl možný, již jsem měl zakoupenou letenku zpátky do Čech.
Cca 5-6 týdnů před mým odletem z Tasmánie a mém příletu 29.8.2017 zpět do ČR jsem vše ihned opětovně konzultoval s českou stranou Information Planet, kde mi bylo po několika týdnech sděleno, že se s tasmánskou jazykouvou školou dohodli, že se podělí rovným dílem o zaplacení mých zkoušek IELTS, alespoň jako částečnou kompenzaci.
Vyčerpán a znechucen více jak 6ti měsíčním dohadováním jsem nabídku odsouhlasil.
Česká strana, tedy Information Planet mi v řádech několika dnů zaslala 2942 korun, které odpovídají polovině z 330 AUD.
Na dotaz, kde je zbylá polovina mi bylo sděleno, že je s tasmánskou stranou velmi složitá komunikace, že mne bude IP informovat o jejím průběhu.
A to bylo naposledy, kdy jsem o IP i SACE (jazyková škola v Tasmánii), slyšel. Poslední kontakt proběhl 6.10.2017, od té doby se mnou nikdo ze zúčastněných nekomunikuje.


Produkt

Přípravný kurz FCE v Tasmánii od Information Planet - zaplacen, nikdy se ale nekonal


Požadované řešení

Protože smír a gentelmanská dohoda není možná a protože je ve smlouvě, kterou jsem s Information Planet uzavřel, přesně dáno a stanoveno, za co je částka 60.620 korun fakturována. Je to za kurz FCE, bez učebnic a jiných učebních pomůcek, v Tasmánii, v Hobartu.

Požaduji tedy vrácení částky 57.671 korun od Information Planet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2017 10:52, před 7 lety

Neměla-li poskytnutá služba vlastnosti, které byly sjednány nebo které společnost inzerovala, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy). Ujednání ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, které by vylučovalo práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy, je ve spotřebitelských smlouvách zakázané a k takovému ujednání se nepřihlíží.

Reklamaci je možné uplatnit přímo v provozovně podnikatele a to nejlépe bezprostředně poté, co spotřebitel zjistil, že služba byla poskytnuta vadně. Podnikatel je povinen vystavit spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace.

Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 18:19, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.