Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Dne 14.12.2013 jsem v pobočce Elektro World Zličín zakoupil tablet GoClever R106. Po čtyřech dnech přestal fungovat.
2. Dne 19.12.2013 jsem ho odnesl k reklamaci k prodejci. Závada se projevovala tím, že tablet při zapnutí došel jen k úvodnímu zobrazení androida, pak zablikal a dále nic. Protože tablet měl být dárkem k Vánocům, navrhoval jsem, aby mi vrátili peníze s tím, že si ihned zakoupím jiný tablet, klidně i dražší a rozdíl doplatím. Můj návrh byl odmítnut a tablet putoval do servisu s tím, že jakmile bude zpět na prodejně, obdržím SMS a budu si moci tablet ihned vyzvednout.
3. Dne 12.1.2014 jsem se dostavil k prodejci, zda-li je tablet opravený – nebyl.
4. Dne 19.1.2014 jsem se dostavil k prodejci – tentokrát opravený byl. Navíc tvrdili, že mi SMS poslali – neposlali (toto tvrzení prozatím nemohu doložit, protože v tuto chvíli nemám k dispozici výpisy ze svého tlf.čísla od operátora). Podle pracovníků reklamačního oddělení bych měl mít nárok na výměnu za nové zařízení, pokud jde o závadu v rámci 6ti měsíční lhůty. Podmínkou by ale bylo, pokud by byla servisem uznána závada – s výjimkou software (což, podle vyjádření servisu, byl můj případ).
5. Po návratu z prodejny jsem dal tablet nabít. Jakmile jsem se ho po 30 minutách pokusil zapnout, závada se projevila úplně stejně, jako při první reklamaci. Takže jsem tablet vzal zpátky do prodejny, kde se pracovníci mohli přesvědčit, že závada trvá. Chtěl jsem věc řešit buď vrácením peněz, anebo výměnou za fungující tablet stejného typu. Toto bylo odmítnuto s tím, že tablet půjde zpátky do servisu. Výsledný efekt v daný moment byl ten, že reklamace uznána nebyla a jako bych ji ani nepodal (dle vyjádření pracovníků z reklamací). Když jsem poznamenal, že takhle to se mnou mohou hrát donekonečna až to nakonec vzdám, odpovědí byl úsměv a pokrčení rameny pracovníků pověřených vyřizováním reklamací.
Tablet GoClever R 106
Vrátit peníze
|
Tweet |
V případě, že je uplatněn rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku, má kupující nárok si zvolit mezi opravou a výměnou. Toto ustanovení nelze omezit pouze na určité závady. Takové omezení je dle § 627 odst. 3 občanského zákoníku neplatné.
Zároveň prodejce měl 30 dnů na to, aby výrobek i opravil, pokud se tak nestalo, nebyla vyřízena řádně dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Zároveň v případě, že se vada opakuje i po opravě, která je uznána a zapsána v reklamačním protokolu, má kupující nárok, pokud se vada vyskytne znovu, na odstoupení od kupní smlouvy dle § 622 občanského zákoníku.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Hodnocení:
Komentář: Electroworld mi vrátil peníze. Co tomu předcházelo:
Svoji záležitost jsem začal řešit 20.1.2014 - nejen pomocí webu Vasestiznosti.cz (díky), ale podal jsem podání na ČOI (které bylo přijato) a kromě toho jsem pověřil jejím vypořádáním právní kancelář, která mne zastupuje – DAS a ten věc dále řešil v mém zastoupení. Pokud se týká mne, tak já si v tomto obchodním řetězci již nekoupím ani papír do tiskárny.