Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prala jsem v pračce na 10 kg prádla přikrývku. Dala jsem do jedné pračky pouze jednu, protože výrobce přikrývky doporučuje: "Vzhledem k objemu přikrývky je nutné prát v pračce s náplní min. na 10 kg suchého prádla, jinak by mohlo dojít k poškození pračky." Druhou přikrývku jsem prala současně v jiné pračce stejného typu. V jedné pračce se vše vypralo v pořádku tj. během cyklu praní byl použit prací prostředek a během cyklu pláchání se vypláchal, tj. v prádle po doprání nebyla pěna. Bohužel ve druhé pračce jsem během cyklu praní žádnou pěnu neviděla, zato během cyklu pláchání byl použit min. trojnásobek pracího prostředku a po doprání bylo v pračce více pěny než prádla. Personálu jsem nahlásila rozbitou pračku a žádala jsem vrácení peněz, abych mohla prádlo vyprat znova ve fungující pračce.
Bohužel zaměstnanec prádelny mi po konzultaci s majitelem oznámil, že majitel vrácení peněz zakázal, že ve 2. pračce je nastaven jiný automatický cyklus a je tam jiná aviváž, která více pění. Také, že jsem do pračky dala příliš málo prádla, tudíž automatika nevyplněný prostor zaplnila větším množství aviváže. (Tedy, pračka je nastavená tak, že čím méně prádla do ní dám, tím více prostředku přidá!?) Prý je normální, že tato pračka má během cyklu praní jen malé množství vody bez pracího prostředku, a pokud bych dala více prádla, během máchání by se vše vypralo i vymáchalo.
Podle záznamu z kamery, prý ti, co prali přede mnou, žádný problém neměli, tudíž není možné, abych já měla s tou pračkou problém. A to zaměstnanec viděl, kolik pěny v pračce po vyprání zůstalo. A dále trval na tom, že je pračka v naprostém pořádku. O tom, že jsem sledována kamerou, jsem v provozovně žádné varování nenašla.
Žádám, aby všechny pračky stejného typu byly v prádelně nastavené stejným způsobem. Prosím, ať někdo nezávislý, kdo rozumí praní prádla, European-Laundry doporučí, jestli pračky nastavit způsobem, kterým se vyprala 1. přikrývka (tedy vypraná byla bez pěny), nebo způsobem, který považuje European-Laundry za naprosto v pořádku – praní bez pracího prostředku a během máchání tím více aviváže, čím méně prádla.
Dále žádám, pokud jsou v provozovně bezpečnostní kamery, ať jsou zákazníci varováni resp. ať je toto varování na viditelném místě.
|
Tweet |
Pokud je provozovna monitorována bezpečnostními kamerami, měla by být spotřebitelka na tuto skutečnost předem upozorněna např. nápisem umístěným na vstupu do provozovny.
Pokud služba nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamaci je možné uplatnit přímo v provozovně podnikatele a to nejlépe bezprostředně poté, co spotřebitelka zjistila, že služba byla poskytnuta vadně. Podnikatel je povinen vystavit spotřebitelce potvrzení o uplatnění reklamace.
Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitelka smlouvu neuzavřela, věděla-li by o porušení smlouvy). Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a spotřebitelka může žádat vrácení peněžních prostředků.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.