Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#19375Neoprávněně účtovaný poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2017, před 7 lety

Simona Rendlová

Znění stížnosti

-19.6. jsem zaplatila 149 CZK, abych měsíc vyzkoušela služby agentury be2, platbu jsem provedla přes internet, dole bylo bíým písmeme informace o VIP členství, nicméně jsem jí nebrala v úvahu, neb k žádnému VIP členstí jsem se nepřihlašovala (navíc na blízko, vzhledem k věku, hůř vidím a bílá písmena byla špatně čitelná) - za celý měsíc mi od nepřišla jediná informace ani nabídka, či potvrzení členství, takže jsem netušila že jsem nějakým členem, natož VIP
- z podmínek není jasně srozumitelné, že se po měsíční zkušební lhůtě automaticky stávám VIP členem (není jasné rozlišení zkušebního a VIP členství - jsou to dvě formy a o případném přechodu bych měla být řádně informována a měl by k němu být dán můj souhlas
- 19.7. si agentura automaticky a bez mého souhlasu strhla 2 247 CZK, což jsem reklamovala 22.7.u své banky - nejsem si vědoma, že bych dala souhlas k inkasu peněz
- přestože platba byla provedená, obdržela jsem platební upomínku
- poté, co jsem si všimla inkasa, ihned jsem se ze služby odhlásila (aniž bych jí po celou dobu jakkoliv využívala a aniž by mi přišla nějaká informace či nabídka - obratem jste mi bylo zrušení potvrzeno
- zároveň jsem se v té době obrátila na Českou obchodní inspekci, neboť vaše obchodní praktiky považuji za klamavé a nekalé - ta mi doporučila se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum, což se chystám udělat
- v srpnu mi přišel mail od mé banky, že reklamaci platby zatím nevyřešila, což znamená, že členství, o kterém jsem nic netušila bylo uhrazené - přesto agentura platbu stále a opakovaně urgovala
- v polovině září jsem obdržela upomínkový dopis od Intrum justitia (s datem 13.9.,podepsaná Petra Dvořáková), kde žádájí uhradit 87.33 eur - v té samé době mi přišly zpět na účet peníze 2 247 CZK, které si BE2 bez mého souhlasu vyinkasovala 19.7. a na dotaz v Komerční bance mi bylo řečeno, že peníze převedli ihned, jak je od vás dostali - překvapuje mne, že podnikli právní kroky ještě v době, kdy bylo vše uhrazeno
- s pí Dvořákovou si píši stále trvá na uhrazení a hrozí pokutami.


Požadované řešení

Požaduji naprosté zrušení poplatku a doufám, že jsem již zcela vymazaná z databáze agentury. Jedná se o naprostou nerovnováhu vztahu mezi poskytovatelem a uživatelem služby - nedostatečná informovanost a komunikace za strany agentury, automatická doba prodloužení členství o 3 měsíce je velmi účelová. Jsem ochotná maximálně zaplatit 3 dny členství mezi 19. a 22. 7. kdy jsem službu zrušila


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2017 10:37, před 7 lety

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, obsahují obchodní podmínky automatickou prolongaci. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.


Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.11.2017 12:24, před 7 lety

ID: KO4DEA76

Přejeme Vám dobrý den.

Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.11.2017 19:41, před 7 lety


Simona Rendlová

Pro pořádek posílám kopii zprávy, která mi přošla od společnosti be2:

Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Celková cena za prolongované VIP členství byla uvedená na platební stránce před realizací úvodní platební transakce (v příloze viz prosím Screenshot souvisící platební stránky).
Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.

S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis

Přidávám následující výhrady:
1) rekce jsem se dočkala až poté, co jsem podala reklamaci přes dTest (své výhrady jsem společnosti posílala mailem 6.10., ten však zůstal bez odezvy - proč?
2) jak ve svém mailu společnost uvádí(viz. výše), cena za prolongaci je uvedená před provedením platby a platba se automaticky bere jako souhlas s podmínkami - společnost se ani nenamáhá dát zákazníkovi šanci vědomého souhlasu s podmínkami - to nastane zcela automaticky - je to tak skutečně možné a společnost tuto variantu považuje za dostatečně férovou? Není toto účelové klamání a zneužívání? Navíc upozornění na automatický souhlas je bílým písmem na šedém podkladu a pro krátkozraké lidí je špatně čitelný!!!
3) 22.7. tedy ihned po stržení částky 2247 jsem se ze služby odhlašovala, což mi bylo potvrzeno 24.7. - je možné, aby společnost nadále trvala na 3 měsíčním členství? Jsem ochotná zaplatit za dobu 3 dnů (teda od 19. kdy nastala automatická prolongace do 22. kdy jsem členství rušila) - trvání na 3 měsíčním členství mi přijde velmi účelová, navíc, když se mnou společnost nikterak nekomunikovala
4) z jakého důvodu mi 28.7. přišla platební upomínka, když si společnost 19.7. strhla 2 247 Kč a tato částka mi byla vrácena až v září díky reklamaci u banky? I rychlost, s jakou si společnost okamžitě strhne peníze z účtu, aniž by svým zákazníkům poslala jakoukoliv informaci či upozornění mi zavání nekalými praktikami.
5)Jen na dTestu je přes 380 stížností na společnost be2, mnoho dalších diskuzí o této společnosti a jejích nekalých praktikách je možno nalézt na internetu - pokud se skutečně jedná o důvěryhodnou společnost, které záleží na spokojenosti zákazníků (jak se prezentuje na placených reklamách na internetu), Jak je možné, že jí tyto stížnosti nevadí a stále nezměnila vše, co zákazníkům vadí (což je vše, co uvádím výše)? Z toho vyplývá, že jí nedostatečná informovanost a naprosto nevýhodné podmínky pro zákazníky vyhovují a cíleně toho využívá.
6)naprosto nesouhlasím s předáním pohledávky společnosti Intrum Justitia, s.r.o., navíc v době, kdy jsem měla členství uhrazené - jak je to možné?
7) nehodlám ze svého stanoviska ustoupit a obracím se na Evropské spotřebitelské centrum, případně se spojím s dalšími lidmi, kteří se dostali do stejné situace - je značně podezřelé, že je nás tolik a určitě nehodlám takovéto praktiky podporovat tím, že společnosti s takovýmto způsobem jednání ustoupím - žádám vyjádření společnosti be2 na tyto stránky v dTestu, jak hodlá nadále postupovat.
Rendlová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2017 08:59, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.12.2017 13:52, před 7 lety

ID: KO4DEA76


Dobrý den, paní Rendlová.

Požadavek na úhradu dlužného poplatku byl na Vaši adresu zaslaný v důsledku skutečnosti, že byl ke dni 28/07/2017 z Vaší strany/ ze strany Vaší banky realizovaný neoprávněný ''chargeback'', t.j. stržení poplatku za (prodloužené) Prémiové členství zpět na Váš účet.

Jako ústřetový krok z naší strany byl již požadavek na úhradu dlužného poplatku v plné výši stažen.

Přejeme Vám příjemný den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.12.2017 19:31, před 7 lety


Simona Rendlová

Hodnocení:

Komentář: Za sebe mohu být spokojená - dosáhla jsem uzavření případu, ale uvítala bych, kdyby se změnily podmínky a takovéto praktiky nebyly dále možné. Děkuji D-Testu za pomoc a zprostředkování komunikace se společností - přes e-mail se mnnou be2 nekomunikovali.