Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23. 10. 2017 jsem podal k reklamaci mobilní telefon Nexus 5X z důvodu spečení nabíjecího kabelu a telefonu. Došlo tedy k závadě někde v USB-C konektoru a k jeho zahřátí, tím se velmi pevně připekl nabíjecí kabel a propadl zadní plastový kryt v místě konektoru. Telefon s připečeným kabelem byl podán k reklamaci jako jeden kus, raději jsem se nepokoušel je oddělit. Telefon jsem koupil 11. 8. 2016 přes eshop czc.cz a doposud s ním nebyl žádný problém.
O přibližně tři týdny později mi telefon přišel zpět na pobočku CZC a dozvěděl jsem se, že reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození (žádné další informace nebyly uvedeny). Také jsem zjistil, že byl od telefonu utrhnut připečený nabíjecí kabel.
S tímto verdiktem nesouhlasím a tak jsem se rozhodl obrátit na reklamační centrum CZC o vysvětlení onoho mechanického poškození, kvůli kterému byla reklamace zamítnuta.
Bohužel mi nebylo odpovězeno s žádnými novými informacemi, než které jsou napsány v reklamačním protokolu a tak jsem odpověděl zpět s opětovnou žádostí o přesné vysvětlení onoho mechanického poškození. Po dvou dnech jsem dostal informaci, že mi již byly poskytnuty všechny dostupné informace a s žádostí se mám obrátit jinam.
Já na zařízení neshledávám žádné mechanické poškození, jen to které bylo způsobeno závadou samotného USB-C konektoru, tj. zničený konektor, nabíjecí kabel a propadlý plastový zadní kryt.
Děkuji za případnou pomoc.
Mobilní telefon LG Nexus 5X
Výměna za nový kus nebo oprava v rámci záruky. Také nový (potažmo opravený) nabíjecí kabel USB-C.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.