Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.2.2016 jsem přes internet koupil u uvedené firmy akvarijní filtr GREEN LAND se sterilizátorem UV JHW 304 B za 2 989,-Kč na fakturu č.:160100201
Po předchozí mailové domluvě jsem vadný filtr(vytékala z něj voda na podlahu) poslal k reklamaci Českou poštou- balík do ruky a to 9.102017 s tím, že mám doklad podací lístek i ofocené sledování zásilky, že balík byl převzat 10.10.2017
Dne 11.11.2017, když jsem do té doby vůbec nebyl ani informován o průběhu či vyřízení reklamace, e-mailem zaslal žádost o odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace do 30 dnů s požadavkem na vrácení peněz. Až nyní 11.11.2017 jsem obratem dostal mailem odpověď, že reklamace byla ukončena 9.11.2017 a týž den zaslána přepravcem DPD na moji adresu. DPD se mi skutečně snažilo 10.11.2017 nějakou zásilku neúspěšně doručit, ale skončila na depu,protože jsem nebyl doma.Opět mám ofocené sledování zásilky DPD. Přepravci DPD jsem mailem napsal, že zásilku nehodlám převzít z důvodů porušení podmínek reklamace zboží od dodavatele.Bylo mi oznámeno, že zboží vrací zpět.
Dle mého přesvědčení začala reklamace běžet dnem převzetím reklamovaného zboží dne 10.10.2017 a měla být vyřízena doručením na moji adresu do 8.11.2017 24:00 tj.do 30 dnů.
13.11. jsem znovu mailem poslal požadavek na odstoupení od smlouvy a to samé doporučeným dopisem 15.11.dosud bez odezvy.
akvarijní filtr GREEN LAND se sterilizátorem UV JHW 304 B
Vrácení finanční částky 2 989,- Kč za reklamovaný filtr GREEN LAND se sterilizátorem UV JHW 304 B na účet České spořitelny a.s.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitele o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitel musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informován a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. mu musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.
Hovoří tak přímo opakovaně jak Nejvyšší soud, tak i Ústavní soud ve své judikatuře. Konkrétně: "Přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat". (Rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009)
viz usnesení Ústavní soudu sp. zn. IV. ÚS 512/05 a nález Ústavního soudu sp. zn. III. ÚS 2983/08
Tedy spotřebitel musí mít jak možnost zboží si převzít, tak musí být o této možnosti v rámci 30 denní lhůty informován.
Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace počíná běžet tedy následující den po tom, co byla věc doručena prodejci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.