Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 5.11. jsem na webu viagogo.com zakoupila 2 lístky na koncert skupiny „The Chainsmokers“. Koncert se má konat 11.2.2018 v Praze.
Poté jsem zjistila, že cena lístku je o 1.000,- Kč dražší než na jiném portálu. Samotný lístek měl stát přibližně 800 Kč, Viagogo si ale během platby naůčtovalo ještě rezervační poplatek 400,- Kč spolu s dalšími poplatky. Cena jednoho lístku se ve finále vyšplhala až na 1.791,- Kč.
Dohromady jsem tedy zaplatila za 2 lístky 3.582,-Kč.
Po tomto zjištění jsem chtěla lístky prodat, opět na viagogo, prostřednictvím inzerátu, musí se ale nahrát elektronická podoba vstupenky, což jsem chtěla udělat, ale web viagogo mi to nepovolil – tím pádem lístky nelze prodat.
Psala jsem na Středisko pomoci, ale na viagogo na e-maily nereaguje.
Ráda bych tedy dostala celu částku,tedy 3.582,-Kč, zpět na svůj bankovní účet 199428310/0600 a tím odstoupila od smlouvy.
Číslo objednávky je 14499925. Lístky koupeny do sekce 603, řada 1, sedadla 62 a 64.
Požaduji o zaslání celé částky,tedy 3.582,-Kč, zpět na svůj bankovní účet 199428310/0600 a tím odstoupit od smlouvy.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.