Společnost


CCC Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:222
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#1942Vyřízení reklamace obuvi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2014, před 11 lety

Petr Kühnel

Znění stížnosti

Datum zakoupení zboží: 20.9.2013, datum reklamace 6.1.2014. Při reklamaci obuvi jsem chtěl uplatnit rozpor s kupní smlouvou dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku. Rozlepená obuv. V reklamační protokolu zapsáno, že požaduji výměnu zboží za nové nebo vrácení kupní ceny, pokud už boty nebudou v prodeji.
Vyjádření k reklamaci od prodávajícího:

Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Ve Vašem případě je možné vadu odstranit opravou. Cena opravy je nižší než prodejní cena. Z toho je zřejmé, že na vrácení peněz dle požadavku zákazníka odporuje povaze věci. Zákazník nemá nárok na vrácení peněz, ale pouze na bezplatnou opravu obuvi. Reklamaci zamítáne jako neoprávněnou, v případě souhlasu zákazníka jsme připraveni obuv opravit.

Nejsem si jist co přesně znamená "neodporuje povaze věci". Mám právo na výměnu obuvi nebo vrácení peněz?

Děkuji za odpověď


Produkt

Lasocki


Požadované řešení

Výměna, vrácení hotovosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2014 10:27, před 11 lety

Část zákona citovaná v odůvodnění se vztahuje na povinnost prodejce prokázat, zda rozpor při převzetí existoval nebo ne, nikoli na možnost kupujícího upravenou v § 616 odst. 3 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že má kupující dle svého požadavku nárok na opravu nebo výměnu bez dalšího. Přimeřenost se posuzuje dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku v případě, že je reklamace uplatněná déle než po 6 měsících. V komentářích se uvádí příklad, že je nepřiměřené chtít výmenu bot za jiné, pokud se přethne tkanička.
Cenová nákladnost je v rámci rozporu s kupní smlouvou nepodstatná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.5.2014 13:49, před 11 lety


Petr Kühnel

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za radu ohledně mé reklamace. Bohužel se společnost CCC (konkrétně pan Navrátil) zasekla na vyjádření, že jejich stanovisko je neměnné a reklamace není uznána, z jakého je to důvodu se mi z nich vypáčit nepodařilo. Na prodejně mi bylo umožněno si boty nechat poslepovat a nebo si je odnést a dělat si s nima co chci. To, že dle zákona jsou mé nároky oprávněné je nezajímalo. Obrátil jsem se tedy na advokáta, zaplatit 1400,- za předžalobní výzvu a rázem to najednou šlo. Reklamace byla uznána, včetně nákladů na advokáta. Tento postup doporučuji všem. Snažit se se společností CCC domluvit je naprostá ztráta času a hlavně nervů. Jejich společnost předpokládá, že nikdo nebude platit 1400,- za právní služby, kvůli botám ve stejné hodnotě. Nakupovat v CCC nikomu nedoporučuji. Boty sice hezké, ale služby naprosto otřesné. Dokud nakupujete je vše ok, jakmile požadujete něco jiné, tak jen arogance a protáhlé obličeje.