Společnost


iMedia 888 GmbH

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19435Neoprávněně požadovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2017, před 7 lety

Zdeněk Mocek

Znění stížnosti

Dobrý den,
V roce 2015 (září) jsem se přihlásil do seznamky nebo spíše komunikačního portálu "thecasuallounge" pro vyzkoušení jsem zvolil asi tříměsíční přístup, po zadání požadovaných dat mi však byl z kreditní karty stržen poplatek za roční přístup. Poskytované služby byly tak nezajímavé, že jsem je téměř okamžitě přestal používat a stržené peníze jsem prostě oželel. Nechtělo se mi totiž s tou firmou dohadovat o vrácení peněz. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že za rok (září 2016)mi z karty strhli poplatek znovu, bez toho, že bych o to žádal. Snažil jsem se zjistit jak se tohoto závazku zbavit. Na jejich stránkách jsem našel jakýsi návod, jak požádat o zrušení, ale bylo to tak komplikované a požadovali údaje, které jsem si už vůbec za ty dva roky nepamatoval, dopis na fax atd. Našel jsem však v jejich podmínkách, že bez požádání bude členství prodlouženo pouze jednou a to se stalo pravděpodobně v září 2016. Oželel jsem tedy i druhou strženou druhou (2x 115 EUR) platbu a doufal, že tím jsem se tohoto závazku zbavil. Jaké bylo moje zděšení, když jsem zjistil, že přes inkasní agenturu po mě žádají další roční poplatek plus náklady na vymáhání.
Přikládám zaslaný mail od inkasní agentury, který jsem zkopíroval do neveřejné části.


Požadované řešení

Prosím o radu jak se dál zachovat, zda zaplatit, čímž se vytavuji nebezpečí, že se toho závazku nikdy nezbavím, nebo to prostě ignorovat s tím, že se u soudu platby nedomohou, protože na ni prostě nemají nárok.

Děkuji Zdeněk Mocek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2017 08:48, před 7 lety

Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala smluvní vztah ukončit. Taková ujednání jsou zakázaná. Dle informací uvedených v "podmínkách užívání" společnosti iMedia888 GmbH je možné smlouvu vypovědět prostřednictvím emailu nebo faxu. Smluvní je ukončen po uplynutí výpovědní doby, která se liší podle délky zvoleného předplatného.

Pokud spotřebitel výpověď VIP členství zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: podpora@thecasuallounge.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, jde to k tíži podnikatele.

Dle informací uvedených v "podmínkách užívání" se smluvní vztah automaticky jednou prodlouží o dobu, na kterou byl sjednán. Po uplynutí doby, na kterou byl závazek automaticky prodloužen, je smluvní vztah ukončen. Pokud společnost bez svolení spotřebitele několikrát automaticky prodloužila závazek, nepostupovala v souladu se svými obchodními podmínkami a spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, které mu byly neoprávněně strženy za druhé a další automatické prodloužení smluvního vztahu bez jeho svolení.

Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu. Doporučujeme proto, aby si spotřebitel případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentoval a uchoval.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 19:44, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.