Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.2.2012 byl u prodejce zakoupen mobilní telefon SAMSUNG. Současně s přístrojem bylo také zakoupeno tzv. pojištění 12 měsíců a paměťová karta. Přístroj normálně fungoval až do listopadu 2013, kdy najednou nešlo přístroj nabít, a to ani po jeho úplném vybití. Nereagoval na nic. Reklamace byla uplatněna u prodejce dne 10.11.2013. Reklamace však nebyla uznána s odůvodněním: "Vrácen zpět bez opravy z důvodu vniknutí látky neznámého původu nebo vlhka, zjištěna oxidace na systémovém konektoru na PCB desce ...". Jsem si jista, že přístroj nebyl vystaven ani vodě nebo jinému nadměrnému vlhku ani žádným jiným nepřípustným podmínkám, tj. byl používán naprosto běžným a předpokládaným způsobem. Jestliže tedy je některý z jeho komponentů zoxidován, domnívám se, že k tomu došlo vlivem jeho skryté výrobní vady, např. netěsnosti.
mobilní telefon SAMSUNG S5230 RED STAR GSM
oprava přístroje nebo jeho výměna, možné je také ukončit stávající smlouvu s vrácením peněz
|
Tweet |
V případě, že je mezi prodejcem a kupujícím spor o příčinu vady, bude nutné pro její posouzení kontaktovat nezávislého odsborníka - nejlépe soudního znalce ( např. na stránkách www.justice.cz), který by příčinu vady vyhodnotil. Pokud by dal za pravdu kupujícímu, měl by kupující nárok na náhradu nákladů spojených s reklamací dle § 598 občanského zákoníku, tedy na proplacení znaleckého posudku.
Bohužel se společnost Electro World s.r.o. nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Společnost Electro World s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat, stížnost proto opětovně uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Hodnocení: