Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19492Vrácení peněz při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2017, před 7 lety

Klára Přibyslavská

Znění stížnosti

Dobrý den,
Ráda bych si tímto stěžovala na dnešní vedoucí směny v oddělení kuchyňského vybavení na Vaší pobočce ve Stodůlkách. Dnes jsem jela vrátit prkénka, která jsem u vás minulou sobotu koupila a po prvním umytí v myčce se mi ohla. Podotýkám, že jsem mimopražská, takže jsem se do Vaší prodejny dříve neměla, jak dostat. Po příjezdu na pobočku mě velmi milý mladý pán na kase poslal právě do oddělení kuchyňského vybavení, kde se mě měla ujmout výše zmíněná vedoucí směny. Jednak byla velmi nepříjemná a bylo vidět, že jí komunikace se mnou obtěžuje, a za druhé mi odmítla vrátit peníze. Zdůvodnila to tím, že za zboží mohu dostat peníze zpět pouze v případě, že jej vrátím do tří dnů a pokud ho vrátím později, mohu dost pouze poukázku na danou částku. Čili v případě, že bych u Vás už nikdy nic nenakoupila, mi peníze propadnou. Po příjezdu domů jsem četla Váš reklamační řád a o této situaci tam není ani zmínka, ba naopak se dušujete, že do 14 dní od transakce vrátíte veškeré platby.
Jsem velmi znepokojena přístupem Vaší zaměstnankyně, a žádám okamžité řešení této situace. Mám pro potřeby schovaný jak duplikát účtu, tak poukaz a zároveň požaduji proplacení jak dnešního, tak jakéhokilv cestovného, které bude v rámci řešení této kauzy nutné.
S přáním příjemného dne,
Klára Přibyslavská


Požadované řešení

Sankce pro zmíněnou vedoucí směny a proplacení nejen ceny prkének, ale i proježděného benzínu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2017 06:45, před 7 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj.). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu). Konkrétní informace o podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží bývá uvedena zpravidla v prodejních řádech nebo na účtenkách.

Pokud však spotřebitelka věc řádně reklamovala a reklamace jí byla následně uznána, pak platí ohledně nároků z vadného plnění, že pokud se jedná o vadu odstranitelnou, má kupující primárně nárok na bezplatnou opravu věci. Dodání nové věci je možné požadovat jen pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz je kupující oprávněn jen za předpokladu, že vadu nelze odstranit a dodaní nové věci není možné, popřípadě pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Spotřebitel si místo uvedených nároků může vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny.

Při oprávněné (uznané) reklamaci má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Kupující má pak například právo na náhradu nákladů spojených s dopravením věci k prodejci za účelem vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 23:08, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.