Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 23.05. 2017 jsem v prodejně ETA v OC Galerie Teplice zakoupila Stolní mixer ETA Vital Blend Fit. Po dvou použitích přestal mixer pracovat. Zapl se, zvolený program spustil, ale nedokončil (samovolně se vypnul). Následovala reklamace 25.06.2017 hned na prodejně přezkoušený, projevila se popisovaná vada, bez odnesení a použití doma nová reklamace 07.07. dvě použití a další reklamace 01.08. 18.08. podáno Odstoupení od smlouvy pro opakovanou vadu. Celkem přístroj použi cca 5x. Do dnes nemám peníze na účtě. Přišla mi SMS, že si mohu vyzvednout mixer na prodejně. Se zaměstnanci prodejny jsem mluvila o mém postupu vědí. Stejně tak vedoucí reklamačního oddělení pan Čestický.
Multifunkční stolní mixér ETA 3100 Vital Blend Fit
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.