Společnost


BOZISPORT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19500Neuznaná reklamace, bez řádného odůvodnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2017, před 7 lety

Břetislav Kejík

Znění stížnosti

Můj syn si 25.8.2016 koupil tenisovou raketu zn. Head Prestige S, a to v obchodě firmy Bozisport s.r.o (Žebětínská 70, 623 00, Brno). Už během koupi se vyskytla první podivnost, kdy na paragon napsali špatně měsíc nákupu, a to 25.4.2016 místo 25.8.2016. Krátce po zakoupení mu během hry raketa praskla v rámu Y. Raketu můj syn dne 7.9.2016 reklamoval, dne 19.9.2016 mu byla předáno vyřízení reklamace dodavatelem firmou Aspen Sport ze dne 13.9.2016 s tím, že reklamace byla uznána jako neoprávněná s odůvodněním, že k deformaci rámu došlo mechanickým poškozením, bez bližšího odůvodnění nebo vysvětlení. V dalším průběhu uvedené firmy odmítaly změnit uvedený postoj, firma Aspen nebyla schopna vysvětlit, jakým postupem došla k závěru o mechanickém poškození rakety, odkázala mne, nechť se obrátím na soudního znalce. Domnívám se, že uvedené vyřízení stížnosti nejen není v souladu s ust. § 2161 OZ, ale je neseriózním zbavováním se zodpovědnosti a přesouváním důkazního břemene (tedy časových, finančních a dalších nákladů) na mého syna coby spotřebitele. Jediným úspěchem bylo, že firma Bozisport na mé upozornění, že dle čísla paragonu lze dohledat jeho skutečné datum vystabení dodala nový paragon, již se správným datumem.


Produkt

Tenisová raketa Head Prestige S


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2017 07:19, před 7 lety

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce věci, nikoli servis či výrobce. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 19:53, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.