Společnost


JOLLEO COMPANY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19524Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2017, před 7 lety

Pavlína Štěpánková

Znění stížnosti

V březnu letošního roku jsem u prodejce v provozovně v Mladé Boleslavi zakoupila zlatý prstýnek se zirkony. Prstýnek jsem dostala jako dárek o 3 dny později k promocím. O další 2 dny později jsem odletěla na dovolenou, kde jsem prstýnek nosila cca 3 hodiny denně (na večeři). Po 2 dnech vypadl první kamínek. Postupem času následovaly další. Po nějaké době (při cestě do MB) jsem prstýnek reklamovala. Reklamace byla zamítnuta z důvodu vadného výrobku - křivý. Výrobce jsem upozornila na zákonné ustanovení o ochraně spotřebitele, kdy u vady projevené do 1/2roku musí prokázat, že byl výrobek špatně užíván. Toto obchodník odmítl a komentářem, že jejich výrobky se prodávají kulaté a že mám obrátit na soud. Po poradě s dTestem se pokouším o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu prostřednictvím ČOI.


Produkt

Prstýnek z bílého zlata


Požadované řešení

vrácení peněz, k výrobku již nemám důvěru


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2017 10:51, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 22:58, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.