Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dnes, 27.11.2017, kolem čtvrté hodiny odpoledne jsem se synem navštívila prodejnu Tesco v OC Galerie v Ostravě-Třebovicích. V oddělení cukrovinek bylo velké množství cedulí a poutáků upozorňující na akci s produkty Milka. Podle této akce v případě nákupu produktů Milka za více než 129,90 Kč obdrží zákazník na informacích dózu Milka. Poté co jsme vybrali cukrovinky v dostatečné výši a zaplatili ho na pokladně, jsme se přesunuli k informacím, kde nám oznámili, že dotyčné dózy již dávno nemají. A to dost nevybíravým způsobem, cituji: "Ty dózy už dávno (sic!) nemáme." Na následný dotaz, proč tedy poutáky a cedule nesundají nebo neupozorní, že akce již z podstaty neplatí, odpověděla paní na informacích, že to udělat oni nemůžou. V zásadě mi příiš nevadí, že jsme přišli o dózu, vadí mi však přístup dotyčného obchodu k zákazníkovi. Z reakce na informacích vyplývá, že akce neplatí již delší dobu. Pokud by například dózy došly ten den, dalo by se to pochopit. Jde podle mého o klamavou reklamu, navíc s velmi neprofesionálním přístupem zaměstnanců na informacích.
Bylo by fér, pokud by obchod inkriminované cedule a poutáky s akcí stáhnul nebo aspoň přelepil s informací o její neplatnosti.
|
Tweet |
Pokud by podnikatel úmyslně zboží inzeroval a nezajistil ho, dopouštěl by se klamavé obchodní praktiky podle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tyto praktiky jsou rozvedeny v příloze č. 1 k tomuto zákonu a zákon za klamavé považuje mimo jiné praktiky, pokud podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Pokud se spotřebitel domnívá, že podnikatel se takto chová a tuto klamavou praktiku používá, má možnost podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.