Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
.Na Mall.cz jsem si objednal 17.11.2017 1 × Pampers Pleny Premium Care 4 (Maxi) - 168 .ks za 899 Kč a zdarma měl být k zásilce přidán Teddies BABY Krtkův mobilní telefon (dárek). Objednávku jsem uhradil. Po týdnu (27.11.2017) jsem se po urgování dozvěděl, že moje zaplacená objednávka nemůže být doručena. Mall mi chce vrátit peníze. Já však trvám na zaslání objednávky i s dárkem, který měl být součástí. Jiné obchody měly v té době také podobné akce na pleny Pampers. Nyní již podobnou akci nejde sehnat a budu muset pleny koupit dráž bez možnosti získat výše uvedený dárek.
Nechci vrátit peníze, ale chci mojí zásilku přesně tak, jak jsem si ji objednal a zaplatil.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu. Došlo-li ale k vyčerpání zásob zboží, není možné po podnikateli žádat, aby plnil.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený pane Kroci,
omlouváme se za vzniklé nepříjemnosti v rámci Vaší objednávky.
Pokud daná situace s Vámi ještě není vyřízena, poprosila bych Vás o uvedení identifikačních údajů Vaší objednávky (číslo objednávky či faktury).
Následně prověříme, z jakého důvodu Vám nebylo zboží doručeno a budeme Vás informovat s možným postupem řešení.
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Společnost sice nebyla schopna dodat slíbené zboží, ale kompenzaci vyřešila slevovým poukazem, který byl použit na podobné zboží.