Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#19563Nesparovana platba kartou - Alza neni schopna vratit penize

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2017, před 7 lety

Dusan Rychnovsky

Znění stížnosti

Pred vice nez tydnem, dne 20. 11. 2017 jsem na webu alza.cz zadal objednavku, kterou jsem zaplatil kartou online. Bohuzel platba kartou se nesparovala.

Od te doby volam pravidelne na infolinku Alzy. Behem hodiny po provedeni nesparovane platby jsem na vyzvu Alzy okamzite dodal doklad o platbe z meho internetoveho bankovnictvi.

Jeste ten den vecer mi pak pani z infolinky Alzy, ve snaze mi "pomoct", prenastavila pro danou objednavku metodu placeni z "kartou online" na "osobne v hotovosti / kartou na prodejne". Nasledne mi bylo sdeleno, ze timto krokem byla nadobro zablokovana moznost zpetneho naparovani platby a nyni ma pry jedinym moznym resenim byt vydani dobropisu na vraceni penez.

U sve banky AirBank jsem pozdeji overil, ze platba byla o dva dny pozdeji, dne 22. 11., uspesne zauctovana na uctu Alzy.

Ke dnesnimu dni jsem od Alzy stale neobdrzel zadne vyjadreni se k situaci.

Na me opakovane vyzvy k reseni situace skrze infolinku Alza pouze mlzi. Neustale mi opakuji, ze na pripad osobne dohlizi financni a IT oddeleni, ze je pripad "predan vyse", ze se ceka na vypis od jejich banky pro manualni sparovani, atd. Neustale mi tvrdi, ze se mi v nejblizsi dobe ozvou, nicmene realne komunikace ze strany Alzy je nulova.


Požadované řešení

Domnivam se, ze tyden je dostatecne dlouha doba k manualnimu naparovani platby. Pozaduji vraceni penez.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2017 13:13, před 7 lety

Jelikož byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží pak vyplývá ze čl. 40 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU.

Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel má ale právo posečkat do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.

Bylo-li tedy odstoupeno od smlouvy, má prodávající povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, nejlépe písemně na doručenku a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu dle § 142a zák. č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, pokud by spotřebitel takto neučinil, neměl by právo na náhradu nákladů soudního řízení. Jestliže prodávající nereaguje ani na předžalobní výzvu, je třeba nárok uplatnit soudně podáním návrhu na vydání platebního rozkazu. Vhodné je zastoupení advokátem. V případě, že by spotřebitel měl ve věci úspěch, náležela by mu náhrada nutných nákladů. Seznam advokátů je na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 20:09, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.