Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#19577Časté celodenní odstávky elektřiny v centru Karlových Varů a zcela nedostatečná informace o nich

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2017, před 7 lety

Marcela Dieneltová

Znění stížnosti

ČEZ během krátké doby se chystá již na třetí celý den přerušit dodávku elektřiny. Přitom plánované práce s tím spojené, které nám oznámili cca před půl rokem doporučeným dopisem, měly skončit nejpozděi 15. listopadu 2017.
Velkým problémem je i to, že tyto odstávky jsou velmi špatně označovány - cca na každém desátém domu, spousta lidí se o nich vůbec nedozví,přestože většina obyvatel tu elektřinu používá k vytápění vaření, ohřevu vody, zkrátka ke všem činnostem spojených s domácností. Navíc se odstávka týká velkého množství lázeňských domů, obchodů, restaurací, vánočního trhu, kde všude opět 4. prosince po celý den budou muset mít buď zavřeno, nebo používat neekologické - hlučné a zdraví škodlivé agregáty, pro lázeňské město zcela nevhodné. Obraceli jsme se opakovaně na ČEZ ve snaze tento opakovaný problém řešit např. rozděleným odstávkových dob na více kratších časových úseků, ale je to beznadějné. Naprostá nevstřícnost a opakování stále stejného argumentu, že neporušují zákon a že si mohou v podstatě dovolit všechno, nepohodlí a ohrožení zdraví i životů některých např. handicapovaných občanů je naprosto nezajímá, Jediné, co radí, že si člověk má na své náklady "někde" sehnat náhradní zdroj.
Je velmi smutné, že polostátníí monopolní distributor (minimálně majitel všech sítí) právě z tohot titulu se může v naší zemi takto bezohledně a arogantně chovat.
Z hlediska porušování zákona se zde ale jedná určitě o nedostatečné ozačování - na některých domech se cedule objevily k této odstávce dnes - čili pouhých 5, nikoli načizovaných 15 dní předem... na spoustě domů vůbec. Člověk přece není povinen denně obíhat celou lokalitu nebo chodit na vzdálený Magistrát se dívat na vývěsky, zejména když už veškeré plánované práce měly před dvěma týdny definitivně skončit.


Produkt

Již potřetí v krátké době opakovaná celodenní odstávka plánovaná na 4. prosince 2017 pro rozsáhlé území na rozhraní centra a lázeňskéhho území v Karlových Varech - ulice Bulharská, Jugoslávská, Varšavská, Smetanovy sady...


Požadované řešení

Přesunout odstávku na dobu, až bude splněn zákon ohledně dostatečného informování o jejím konání.
Celková změna chování ČEZU k větší ohleduplnosti k odběratelům - snaha o domluvu s dotčenými subjekty případně s místními innstitucemi.. dosavadní jejich chování je jednak zcela jednostranně znevýhodňující a ignorující lidská práva odběratelů.
Podnět ke změně těchto jedné straně zcela nevyhovujících předpisů, stížnost k ústavním a evropským institucím pro porušování lidských práv.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2017 08:56, před 7 lety

Provozovatel distribuční soustavy je povinen při plánovaném omezení nebo přerušení distribuce elektřiny oznámit započetí a skončení omezení nebo přerušení dodávek elektřiny způsobem v místě obvyklým nebo s využitím elektronických komunikací a uveřejňovat způsobem umožňujícím dálkový přístup, nejméně však 15 dnů předem. Ohlašovací povinnost nevzniká při provádění nutných provozních manipulací, při nichž omezení nebo přerušení dodávky elektřiny nepřekročí 20 minut. Nedodržení povinnosti informovat o plánovaném omezení nebo přerušení distribuce elektřiny je přestupkem, za který může být provozovatel distribuční sítě pokutován Energetickým regulačním úřadem.

Pokud by omezení nebo přerušení dodávek elektřiny bylo zahájeno dříve nebo ukončeno později, než provozovatel distribuční sítě informoval své zákazníky, má spotřebitelka právo na náhradu ve výši 10 % z její roční platby za distribuci, maximálně však 6 000 Kč v sítích do 1 kV, 12 000 Kč v sítích nad 1 kV do 52 kV, nebo 120 000 Kč v sítích nad 52 kV. Náhradu lze uplatnit u provozovatele distribuční sítě do 60 kalendářních dnů ode dne následujícího po dni, ve kterém mělo být podle standardu omezení nebo přerušení distribuce elektřiny započato nebo ukončeno.

Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má rovněž možnost se obrátit na Energetický regulační úřad. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.