Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2,5 roky mi pan Krčmář nainstaloval elektrokotel 10 -20 kw. Před započetím práce jsem požadovala elektrokotel 30 kw,protože mám plyn. kotel 30 kw a kotel na dřevo také 30 kw. Protože tento slabý kotel nevyhřál rod, dům reklamovala jsem ho. Dostala jsem nový elektrokotel, cenový rozdíl jsem uhradila.Bohužel práce nejsou dokončeny. Chybí dokončit rozvodnou síť pro elektrokotel. nové silnější vedení od roz. desky elektrokotle po rozvodnou desku pro rod. dům. Za 4 měsíce jsem nedostala reklamační list pro nový elektrokotel. 2 roky urguji odstranění relátka z mojeho plyn. kotle.které tam dal pan Krčmář bez mojeho svolení, aby si usnadnil svou práci pro elektrokotel.Způsobil mi tím škodu předminulý rok 45 000 Kč a minulý rok 25 000 Kč. Relátkem způsobil škodu na plyn. kotli pojistky za 2500 Kč.Sdělil mi takovou hloupost, že prý to relátko tam dala firma Dakon. Spojila jsem se s firmou Dakon a ta vyřídila, aby mi pan Krčmář urychleně odstranil jeho relátko z mojeho kotle a nepoškozoval jméno firmy a můj plynový kotel.Celé 4 měsíce mi pan Krčmář stále slibuje, že práci udělá.Podle reklamačního zákona, má být reklamace vyřízena do 1 měsíce.
Nyní neřeším peníze, jen dokončení práce, dodání reklamačního listu a odstranění relátka z mojeho ply. kotle
Dokončit elektroinstalatérské práce,dodat reklamační list pro nový kotel,odstranit relátko z mojeho plyn. kotle Prosím o napsání, co se všechno platí při reklamaci-cesta.práce.materiál
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se zhotovitel se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Při uplatnění reklamace spotřebitelem mu musí zhotovitel vystavit dle § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, tzv. reklamační protokol, tedy písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Pokud uvedené povinnosti podnikatel nesplní, je možné dát podnět České obchodní inspekci, aby se věcí zabývala. Ta pak může dle zákona o ochraně spotřebitele uložit pokutu až do výše 3.000.000,- Kč.
Pokud byla spotřebiteli postupem zhotovitele nějaká škoda, může ji na něm nárokovat skrze náhradu škody dle § 2910 zák. č. 89/2012 SB., občanský zákoník. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.