Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přidávám se k také s negativní skušeností s "šmejdskými" praktikami firmy ENVONA s.r.o. - má 70 letá tchýně byla po několikerém vyjádření že nemá zájem o změnu dodavatele energií několikrát výslovně ujišťována, že firma neprovádí změnu stávajícího dodavatele - a to nejprve operátorkou, která ji telefonicky kontaktovala pro sjednání schůzky kvůli úpravě STÁVÁJÍCÍ SMLOUVY a nastavení výhodnějšího tarifu od dodavatele, poté i vlastním zástupcem firmy, který tchýni osobně navštívil u ní doma. Prohrabal se jí smlouvami, smlouvy si ofotil, aniž by se předem dovolil , zda může toto učinit (proč by to dělal, když by byl od stávajícího dodavatele, že?) a tchýni podstrčil několik dokumentů k podpisu, aniž by jí cokoliv vysvětlil, natož aby jí ponechal čas na důkladné pročtení toho, co vlastně požaduje podepsat. Tchýně byla celou dobu přesvědčena a ujišťována, že mluví se zástupcem svého dodavatele plynu. Nic z podepsaných dokumentů u ní neponechal(kopie), vše odvezl. Již toto vykazuje jasné znaky podvodného jednání - jesltiže něco někde podepisuji, dostávám kopii dokumentu. Tudíž jsme se nemohli ani přesvědčit, co vlastně tchýně takto podvodně podepsala za dokumenty. Následoval dopis s POTVRZENÍM úspěšného přijetí Přihlášky k výběrovému řízení pro získání výhodnějšího dodavatele energií s informací, že po dokončení výběrového řízení budou informovat o novém dodavateli. Opět ani zmínka o plné moci k uzavření smlouvy a možnosti tuto plnou moc zrušit a novou smlouvu vypovědět, natož aby byl součástí zásilky formulář pro odstoupení od smlouvy. Nyní tchýně obdržela zásilku s novou smlouvou pro firmu Centropol Energy, opět bez formuláře pro odstoupení od smlouvy. Navíc byla dnes opět telefonicky kontaktována již operátorkou fy Centropol Energy, která telefonicky ?!? zjišťovala, zada tchýně s novou smlouvou souhlasí. Na její odpověď, že v žádném případně se změnou dodavatele nesouhlasí spustila paní na lince kanonádu výhrůžek tisícových pokut, pokud by chtěla smlouvu nyní vypovědět (prý už uplynula 14 denní lhůta). Z mého pohledu celá obchodní činnost firmy EVONA stojí na cíleném uvádnění seniorů v omyl - jedná záměrně podvodným způsobem a uvádí seniory v omyl každým svým krokem, který směřuje k podvodnému uzavření nové smlouvy s novým dodavatelem. Tudíž záměrně a účelově neplní povinnost informovat o možnostech odstoupení od jimi uzavřených smlouv. Noví dodavatelé (u nás Centropol Energy) dle mého názoru musí mít o tomto jednání povědomost a musí být s touto nekalou činností firmy ENVONA plně srozuměni. Vina z nekalých praktik tudíž padá i na nové dodavatele enerigí, kteří na základě takto podvodně získaných plných mocí od ENVONY přijímají přehlášky smluv na dodávku energií.
Zrušení podvodně získané plné moci pro firmu ENVONA s.r.o (bez ponechání kopie tohoto dokumentu zmocniteli při podpisu)a všech ostatních podvodně odepsaných dokumentů a následné zneplatnění smlouvy s novým dodavatelem Centropol Energy. Dle zákona na ochranu osobních údajů vymazání veškerých osobních dat poškozené z databáze kontaktů firmy ENVONA i Centropol Energy.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o hlavních vlastnostech služby. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Vážená paní Novotná,
celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Musíme však konstatovat, že z Vašeho sdělení není zřejmé, o jaký konkrétní případ (jméno a příjmení zákazníka) se jedná. Vaši záležitost tak v tuto chvíli nemůžeme nijak prověřit, ani Vám za těchto okolností blíže pomoci.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Dobrý den,
samozřejmě , že zde na veřejném portále nebudu uvádět iniciály poškozené, proto jsem Vás dne 4.1.2018, po předchozím jednání na obchodním místě firmy Centropol energy, konktaktovala na uvedený e-mail klient@envona.cz s požadavkem na odstoupení všech smluv mezi poškozenou a firmou Envona. Ten samý dokument jsem následující den zaslala na adresu Vaší firmy i doporučenou poštou, zásilka byla řádně převzata, dosud však bez jediné zpětné reakce.
Žádám Vás tedy o vyjádření, zda se odstoupením od všech podvodem sjednaných "smluvních závazků" poškozené p. Novotné vůči firmě Envona již někdo začal na oddělení zákaznické péče zabývat.
Znění zaslaného e-mailu a následného dopisu proto uvádím též zde:
z důvodu naplnění znaků nekalých obchodních praktik a klamavého jednání zástupců fy ENVONA při telefonickém kontaktu a následné osobní návštěvě Vašeho obchodního zástupce u seniorky, paní xxx Novotné v jejím domě na adrese xxxxxxxx, Vám zasíláme v příloze tohoto e-mailu Výpověď smlouvy o poskytování služeb a plné moci k úkonům směřujícím k sjednávání nových smluv o dodávkách energií, které byly (zřejmě) s paní Novotnou podvodným způsobem podepsány, aniž by obchodní zástupce firmy Envona s.r.o., či firma samotná při další písemné komunikaci paní Novotnou prokazatelně seznámila s vlastnostmi poskytované služby , poučila ji o možnosti výpovědi těchto smluv a poskytla jí formulář pro odstoupení od smlouvy, tak jak jí ukládá zákon o ochraně spotřebitele pro sjednávání smluv mimo obchodní prostory společnosti.
Paní xxxx Novotná byla v listopadu 2017 zástupci firmy Envona s.r.o kontaktována za účelem
- podvodného získání informací o stávajícím dodavateli elektrické energie a zemního plynu , přičemž byla jak při telefonickém tak při osobním kontaktu neustále ujišťována, že jedná se zástupcem stávajícího dodavatele el. energie.
- podvodného získání podpisů na dokumentech neznámého znění - kopie podepsaných listin nebyly paní Novotné obchodním zástupcem ponechány, ani následně po telefonickém vyžádání z Vaší firmy zaslány, tudíž dodnes paní Novotná neví, co za dokumenty a v jakém znění podepsala.
- sjednávání nových smluv s dodavateli elektrické energie a zemního plynu jménem paní xxxx Novotné, na základě jakési (úředně neověřené) plné moci, jejíž kopii paní Novotná taktéž neobržela.
Z výše uvedených prokazatelných pochybeních v informační povinnosti firmy Envona s.r.o, využívá paní Novotná svého práva dle platného zákona o ochraně spotřebitele a odstupuje od těchto všech smluv v zákonné lhůtě do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smluv. V příloze Vám zasíláme též kopie výpovědí smluv na dodávku el. energie a zemního plynu firmě Centropol Energy a.s., které byly paní Novotné firmou Envona s.r.o. bez jejího výslovného odsouhlasení nabídky nového dodavatele sjednány v rámci tzv. „aukce energií“ . Ve firmě Centropol Energy a.s. paní Novotná z výše uvedených důvodů vypověděla svým vlastním jménem ke dni 29.12.2017.
Tímto Vás důrazně žádáme o:
- zrušení všech smluvních závazků a plných mocí paní xxxx Novotné k firmě Envona s.r.o., a to s okamžitou platností a bez jakýchkoliv případných finančních sankcí, na které firma Envona s.r.o. nemá žádný právní nárok.
- zaslání zpět všech originálů dokumentů, které paní Novotná při podvodné obchodní schůzce Vašemu zástupci v listopadu 2017 podepsala.
- dle zákona o ochraně osobních údajů žádáme o vymazání veškerých osobních údajů paní xxxx Novotné z firemní databáze kontaktů firmy ENVONA s.r.o., zakazujeme výslovně jakékoliv další nakládání s takto podvodně získanými důvěrnými informacemi či poskytování osobních údajů paní xxxx Novotné jiným subjektům.
- kontaktování paní Novotné ve věci výpovědi smluv a plné moci POUZE písemnou formou (dopisem, e-mailem na xxxxxx @seznam.cz).
Upozorňujeme Vás, že jsme případ podvodných praktik firmy Envona zveřejnili v listopadu 2017 na webu d-Testu www.vasestiznosti.cz, kde nám bylo k případu d-Testem zasláno toto vyjádření:
Vyjádření dTestu
Publikováno
30.11.2017 11:50, před měsícem
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o hlavních vlastnostech služby. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
-----------------------------------------
V případě , že odmítnete akceptovat toto odstoupení od smluv s paní xxxx Novotnou, nebudeme váhat obrátit se dle doporučení d-Testu s podnětem k prošetření nezákonných obchodních praktik firmy Envona s.r.o. na ČOI a ERÚ.
Zároveň s tímto e-mailem, zasíláme originály Výpovědi smluv a plné moci doporučenou poštou na adresu firmy Envona s.r.o.
v. z. xxxxx Novotná, nar. xx.xx.1947
bytem: xxxxxxxx
533 52 xxxxxxxx
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Vážená paní Novotná,
děkujeme za Vaši reakci. Vzhledem k tomu, že byly naše pokusy o telefonický kontakt ze strany Vaší maminky bez dalšího odmítnuty a na poskytnutém telefonním kontaktu na Vaši osobu nejste dostupná, nemůžeme Vám v tuto chvíli blíže pomoci.
Co se týče Vašeho právního jednání, jež má směřovat k ukončení závazku se společností ENVONA s.r.o, bez ohledu na to, zda jste jej učinila oprávněně, platí, že aby bylo právní jednání, jehož obsah Vámi zaslaný e-mail zachycuje, v písemné formě platné, musí obsahovat podpis jednající osoby. S ohledem na skutečnost, že v posuzovaném případě je právní jednání učiněno elektronickými prostředky, je nutné, aby bylo elektronicky podepsáno podle zvláštních předpisů, tj. podle zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů.
Jelikož Vámi učiněné právní jednání nesplňuje zákonem stanovené požadavky, nelze na něj hledět jako na platné, tedy nemůže vyvolat jakékoli právní následky, a to bez ohledu na to, zda jste jej učinila oprávněně či nikoli.
Domníváme se, že smyslem a účelem dalšího postupu je především nalezení přijatelného řešení pro obě strany, nicméně z důvodu ochrany důvěrných informací, jakož i osobních údajů není možné jakákoli další jednání činit předmětem veřejného projednávání či diskuse.
Z tohoto důvodu si Vás dovoluji požádat – trváte-li na dalším řešení Vašeho podnětu – obraťte se na nás prosím na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz, případně - pokud hodláte činit vůči společnosti ENVONA s.r.o. právní jednání - prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adrese Žitná 562/10, Nové Město, 120 00 Praha 2.
S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.
Dobrý den,
jak jsem uvedla ve svém komentáři výše - výpovědi všech "smluv" byly zaslány nejen elektronicky 4.1.2018, ale následující den byly originály vlastnoručně podepsané poškozenou (jednající osobou) zaslány doproučeně poštou a dle ověření na vyhledávači zásilek České pošty také řádně vaší společností převzaty.
Nevidím tedy žádný důvod proč by firma Envona na základě doručené vlastnoručně podepsané písemné výpovědi neměla být schopná provést okamžité ukončení tohoto prazvláštního "smluvního vztahu" s poškozenou paní Novotnou.
Okazujete mne na e-mailovou komunikaci, na kterou však nikdo z firmy Envona nereaguje (e-mail ze dne 4.1.2018 přečten, bez zpětné reakce).
Místo toho byla poškozená opět kontaktována telefonicky (ačkoliv jsme toto z důvodu předchozí špatné zkušenosti ve výpovědi vysloveně uvedly jako nežádoucí)a ze strany Vaší pracovnice znovu vystavena dalším výhrůžkám tisícovými pokutami.
Jednání firmy ENVONA a jejích zaměstnanců od prvního kontaktu s poškozenou vykazuje známky nekalých obchodních praktik, tudíž Vaše ubezpečování o tom jak si firma zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých právních předpisů včetně ochrany spotřebitele je tedy přinejmenším úsměvné.
Ano, trváme na vyřešení podnětu - učinili jsme k tomu všechny dostupné a zpětně prokazatelné úkony - komunikace e-mailem, poštovní doporučená zásilka, zveřejnění stížnosti zde. Telefonickou komunikaci v žádném případně nepovažuji za seriozní a průkaznou pro jakékoliv právní jednání.
Pro konečné řešení záležitosti mne tedy kontaktujte odpovědí na mnou zaslaný e-mail ze dne 4.1.2017 nebo písemně na adresu poškozené.
Vše potřebné máte od poškozené k dispozici, jde již pouze o formalitu - akceptaci výpovědi "smluvního vztahu" mezi poškozenou a firmou Envona s.r.o a zaslání vyjádření, že firma Envona výpověď akceptuje a ruší všechny tak jak je uvedeno v zaslané výpovědi od paní Novotné.
Vážená paní Novotná,
s ohledem na skutečnost, že předmětná záležitost je řešena v rámci soukromé komunikace, tento případ uzavíráme.
S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.
Ačkoliv zde firma ENVONA případ uzavřela z důvodu řešení v soukromé komunikaci, pro nás však případ uzavřen zdaleka není.
Firma nejprve přišla s "nabídkou" ukončení smlouvy DOHODOU za poplatek 3.000 Kč, po našem důrazném nesouhlasu zaslala ENVONA poškozené p. Novotné dopis (doručen dnes 26.2.2018) s vyjádřením, že výpověď smlouvy NEPŘIJÍMAJÍ a že ukončení smlouvy je vázáno úhradou smluvní pokuty ve výši 3.000 Kč za "Maření plnění smluvní přihlášky" - prý dle všeobecných podmínek uzavřené (avšak u tchyně fyzicky neexistující) smlouvy a plné moci.
Přikládám proběhlou e-mailovou komunikaci a prosím o vyjádření odborníků z d-Testu, protože firma Evona naprosto přehlíží argument, že protistraně fyzicky neposkytla žádný z podepsaných smluvních dokumentů, natož poučení či formuláře k řádnému vypovězení těchto smluv, čímž jí záměrně poškodila na spotřebitelských právech pro nemožnost v řádném termínu 14 dnů od podpisu smlouvu vypovědět a nadále tvrdí, že protistranu nijak právně nepoškodila a že veškerá její činnost je plně v souladu s platnou legislativou.
V situaci, kdy spotřebitelka nebyla řádně poučena o právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy a nebyl jí poskytnut vzorový formulář k odstoupení od smlouvy dle § 1820 odst. 1 písm. f) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uplatní se § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Toto ustanovení výslovně stanoví: "Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel."
Lhůta pro odstoupení od smlouvy se tedy při absenci zákonného poučení prodlužuje o rok. Jestliže spotřebitelka projevila v dané lhůtě vůli smlouvu ukončit, je toto její jednání nutné vyložit jako uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, neboť podle § 555 odst. 1 občanského zákoníku se právní jednání posuzuje dle svého obsahu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost doplnit své vyjádření.
Na žádost spotřebitelky na ni přeřazujeme stížnost, aby mohla doplnit aktuální vývoj.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
současný stav je takový, že od 28.2.2018 je zahájeno s firmou ENVONA s.r.o mimosoudní řešní sporu přes ČOI - odd. ADR.
Dne 29.3. 2018 byl ČOI podnikatel vyzván, aby ve lhůtě 15 dnů podal k případu své vyjádření. Tato lhůta vypršela bez odezvy, mezitím však fy ENVONA s.r.o. předala vymáhání pokuty za "maření přihlášky" advokátní kanceláři Arrows s.r.o, která poškozené dne 12.4.2018 zaslala Předžalobní výzvu k úhradě pohledávky fy ENVONA s.r.o ve výši 6.000 Kč.
Na tuto výzvu jsem firmě Arrows zaslala informaci o probíhajícím řízení u ČOI a dále dopis, ve kterém zpochybňuji oprávněnost vymáhané pokuty. Oboje bez zpětné reakce.
Dne 27.4.2018 jsem byla odd. ADR ČOI informována, že firmě ENVONA s.r.o. byla poskytnuta další - náhradní 15 denní lhůta pro poskytnutí vyjádření k případu - tj. do 22.5.2018.
Aktuální situace je tedy taková, že firma ENVONA odmítla přijmout výpověď smlouvy v zákonné lhůtě 1 rok a 14 dnů z důvodu porušení informační povinnosti, odmítla se mnou o tomto více komunikovat, nekomunikuje ani s ČOI, ale mezitím dále využívá všechny možné nátlakové metody, jak poškozenou seniorku zastrašit a vymámit na ní tak svůj požadavek na úhradu pokuty, která však dle sdělení fy ENVONA s.r.o. nemá vliv na další platnost uzavřené smlouvy. Což považuji za naprosto absurdní. Fy ENVONA si svými přihláškami do aukce energií v podstatě se seniory sjednává doživotní neomezé a nevypověditelné rozhodovací právo na výběr dodavatelů
energií.
Děkujeme spotřebitelce za sdělení, v jakém stavu se věc nachází. Nevůle společnosti řešit věc skrze mimosoudní řešení sporů při ČOI bohužel svědčí o tom, že úvodní vyjádření společnosti, konkr., "že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele," neodpovídá zcela skutečnosti.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v podobě, v jaké jej provádí ČOI, přineslo totiž právě evropské právo, a to Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2013/11/EU ze dne 21. května 2013 o alternativním řešení spotřebitelských sporů. V recitálu č. 4 je doslova uvedeno: "Zajištění přístupu k jednoduchým, efektivním, rychlým a levným způsobům řešení vnitrostátních i přeshraničních sporů, které se vyskytnou v souvislosti s kupními smlouvami nebo se smlouvami o poskytování služeb, by mělo přinést prospěch spotřebitelům, a posílit tak jejich důvěru v trh."
"Cílem zakotveným evropským právem na ochranu spotřebitele" (dle dikce společnosti) je v tomto směru tedy jednoduché, efektivní, rychlé a levné řešení sporu, což společnost tím, že ignoruje výzvu od ČOI, v podstatě znemožňuje. Dále tomuto cíli odporuje také to, že přistoupila k jednostranné komunikaci skrze svého právního zástupce.
Takový postup napovídá spíše o bezohlednosti k právům spotřebitelů, nežli o jejich respektování.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na její vývoj reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.