Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dnes mi měl dojet s Českou poštou balík. Včera mi došla SMS se zprávou o převzetí balíku a informací, že mě budete informovat o termínu doručení. DNES V 11:05 mi přišla SMS zpráva a email v nichž stálo, že mi dnes dovezete balík. Ve dvanáct hodin mi volal řidič, aby mi řekl, že už u mne byl a nikdo nebyl doma a že si mám pro balík dojít. Matka pracuje v dopravní společnosti, dokážu tedy pochopit, že máte předvánoční shon a v dopravě nastává krize, nicméně tohle už je asi pátý případ podobné situace za tento rok. Doopravdy mi nepřijde normální, že kdykoliv si něco objednám a má mi to přivézt ČP tak vím, že můžu počítat s takovýmto jednáním. Zároveň mi dnes přivezli dva balíčky od dvou různých firem a tam se šlo domluvit i zprávy přišly včas. Také se mi několikrát stalo (o prázdninách), že jsem ve schránce našla pouze lísteček s informací o nezastižení adresáta.
číslo balíku: DR8279853037 město: Dolní Benešov
Začínám mít pocit, že vaši doručovatelé pouze hledají způsoby jak by nemuseli balíky předávat a pouze dávají pošťačkám lístky s výzvou k vyzvednutí na poště. Prosím o nápravu tohoto jednání. Od firmy, která funguje v konkurenčním prostředí, mi tohle jednání nepřijde adekvátní.
|
Tweet |
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman