Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při sporu ohledně vrácení zboží v zákonné lhůtě do 14 dnů, zakoupeného mimo provozovnu.
dne 19. 9. 2017 jsem prostřednictvím e-shopu www.scenoudolu.cz objednala kuchyňské desky. Tyto jsem převzala dne 10.10. 2017 od dopravce GEIS. Zásilka byla doručena v neporušeném obalu.
Při rozbalení však vyšlo najevo poškození desek a obchod. Proto jsem hend následný den napsala prodejci, že odstupuji od smlouvy v důsledku dodání poškozeného zboží s informací, že zboří pošlu zpět a s požadavkem na vrácení kupní ceny + dopravy. Obchod jej odmítá přijmout zpět, jelikož chyba vznikla údajně na mé straně, protože jsem při převzetí nezkontrolovala obsah zásilky. Desky mají zcela poškozené rohy a z boku jedné z nich je velká prasklina, která vylučuje její použití. Prodejce trvá na svém, že zboží od nich odešlo v pořádku, což prý může dokázat, a tím, že zboží bylo převzaté bez výhrad, nemám právo vrátit poškozené zboží ve 14denní lhůtě. Jenže já trvám na tom, že zboží vzhledem ke své váze a náchylnosti k poškození nebylo řádně zabalené, jelikož bylo obalené pouze dvěma vrstvami bublinkové fólie a označené samolepkou Pozor sklo. Tudíž chybu vidím na straně e-shopu.
U dodávky zároveň chyběl slíbený dárek i dodací faktura, která nebyla doposud dodána. Upozornění na platný NOZ, ve kterém je jasně řečeno, že spotřebitel není nikterak povinen obsah balíku zkontrolovat a že za doručení bezchybné zboží ručí prodejce, nebere e-shop v potaz. ČOI se vyjádřila, že případ je mimo jejich kompetenci.
2x Pracovní deska 790x28 mm losos mramor, váha cca 7 kg
Vrácení peněz včetně nákladů za dopravu.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc nemá při převzetí vady. Pokud bylo dodáno zboží, které nebylo v odpovídající kvalitě, je vadné a spotřebitelka má právo věc reklamovat, případně odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, neboť kupní smlouva byla uzavřena distančním způsobem (přes internet).
Pokud bylo zboží poškozeno při přepravě, odpovídá za toto poškození spotřebitelce prodávající, protože závazek z kupní smlouvy byl sjednán mezi prodávajícím a spotřebitelkou. Prodávající může následně požadovat náhradu škody po zasílateli. Nárok spotřebitelky však nesmí být podmíněn tím, zda bude prodávající úspěšný při uplatnění práva na náhradu škody po zasílateli. Takové ujednání by zakládalo významnou nerovnováhu práv a povinností stran v neprospěch spotřebitelky. K nepřiměřenému ujednání se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitelka dovolá. Jak postupovat při převzetí zboží, je možné upravit v obchodních podmínkách. Tato úprava však nesmí spotřebitele zkracovat na jeho právech.
Nebude-li mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, bude se muset spotřebitelka domáhat svého práva soudní cestou. Seznam advokátů je pak možné vyhledat mimo jiné na adrese www.dtest.cz/advokati.
Dobrý den, reaguji na věc reklamace nebo odstoupení od smlouvy. Zboží bylo zasláno spediční službou, kdy můžeme dokázat fotodokumentací a kamerovým záznamem odeslaní nepoškozeného zboží. Zboží při přejímání příjemcem bylo stvrzeno podpisem nepoškozenost zboží a nadále bylo přijato bez jakékoliv výhrady. Pokud uvádí příjemce poškození v takové výši co píše, muselo by to být viditelné při přijetí od spedice. Dále uvádíme, že daňový doklad byl vystaven. Reklamace byla řádně přijata a řádně prošetřena, ale bohužel zamítnuta. I z vyjádření spediční služby byl byl balík v pořádku. Pravděpodobně muselo být poškození vlastní a to odběratelem. Bylo nabídnuto jako smírné řešení, zaslání nových desek za minimální cenu. Kovář
Dobrý den,
z Vaší strany se jedná o záměrně manipulování s fakty.
Předně jsem Vám společně s odstoupením od smlouvy poslala fotodokumentaci, na které je jasně vidět balík hned po převzetí. Obal byl nepoškozen a nešlo vidět ani žádné poškození, to je možné vidět až po rozbalení. Ano kdyby deska byla přelomená na půl, zřejmě by to šlo poznat i přes obal, ale poničené rohy a praskliny nikoliv. Navíc jsem Vám psala ihned v den doručení zásilky, že zboží bylo poškozené. Těžko jsem si tedy schválně poničila rohy na všech deskách, abych to s Vámi pak musela přes tři měsíce řešit a desku pak narychlo shánět jinde.
Dále daňový doklad byl možná vystaven, ale mě nedoručen. Součástí zásilky nebyl a e-mailem jste nic neposlali.
Za třetí, jak můžete napsat, že jste vyřídil reklamaci, když já nic nereklamovala? Já regulérně odstoupila od smlouvy ve lhůtě 14 dní. To nemá s reklamací vůbec nic společného.
Za čtvrté, žádnou nabídku smíru jste nenabídli, Vaše poslední reakce byla, cituji:
,, Ok, já s tím souhlasím. Nemohu Vám uznat reklamaci na zboží které jsme odeslali v nepoškozeném stavu a Vy jste dle přepravního listu převzala taky nepoškozené. Rád bch našel společnou cestu, ale nevím jak.„
Mohu Vás ujistit, že svých práv se budu domáhat soudně, přestože se jedná o malou částku, ale z principu by obchodníkům, co nedodržují zákony a lžou svým zákazníkům, by takové chování nemělo procházet.
S pozdravem
Kateřina
Pokud prodávající nebude odstoupení od kupní smlouvy akceptovat, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní, stále se bavíme o jedné a té samé věci. Proč jste tedy převzala zboží poškozené a ne napsala do zápisu spedice, že je zboží poškozené ?
Hodnocení:
Komentář: Obávám se, že s člověkem, který nerozumí psanému textu se zde žádného výsledku nedosáhne. V zákonech je jasně napsáno, jak postupovat - vy to ignorujete. Napíši Vám, že balík měl nepoškozený obal, ale obsah ano - nechápete. Neustáel tvrdíte, že máte potřebné doklady - dodací doklad, vyjádření dopravce i fiktivní nabídku vyrovnání , ale nic z toho jste nikdy nepředložil. Ostatně hodnocení na heurece mluví o Vašem "obchodu" jasně. Váš problém, snažila jsem se to řešit smírnou cestou, ale když si chcete hrát na neznalého, tak prosím. Však náklady půjdou na Váš vrub. Tímto děkuji dtestu za asistenci.