Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
U společnosti Alza.cz jsem dne 27. 7. 2017 v Pardubicích zakoupil herní ovladač Xbox One Wireless Controller Elite (dále jen ovladač) za 3499CZK.
Dne 12.11.2017 došlo k odlomení levého zadního tlačítka od středové plastové části na které má pružit, čímž se stal ovladač nepoužitelným.
Dne 13.11.2017 jsem ovladač odnesl poprvé na reklamaci, poněvadž u takto drahého ovladače neočekávám že se při běžném používání zničí.
Dne 21.11.2017 mi byl ovladač vrácen zamítnutou reklamací a důvodem poškození: Poškozeno nevhodném zacházením. S tímto rozhodnutím jsem nesouhlasil, poněvadž s ovladačem nebylo zacházeno jinak, než že na něm bylo hráno a jinak jen ležel na stole. Nechal jsem ho tedy znovu poslat do servisu a doufal jsem že mi alespoň bude vysvětleno, co se s ním, dle servisního technika, dělo.
Dne 29.11.2017 jsem si ho vyzvedl opět se zamítnutím a opět pouze s odůvodněním: Poškozeno nevhodném zacházením.
Bohužel tedy stále nevím, jak je možné hraním poškodit herní ovladač, který je ještě navíc vylepšenou verzí klasického, nicméně nesouhlasím s tím, že by s ním bylo zacházeno jinak než by s ním zacházeno být mělo.
Radim Fejfar
Xbox One Wireless Controller Elite
Výměna zboží za nový kus
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.