Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V září jsme si s přítelkyní při pobytu v Egyptě zakoupili od delegáta Blue Style na hotelu výlet do Káhiry. Na výběr byly 3 možnosti, jak výlet absolvovat. Na základě informací od delegáta jsme se rozhodli pro možnost dopravy autem a vlastním průvodcem, i když byla cena skoro jednou tolik (cca 300 $), celkový průběh výletu ale neodpovídal tomu, co nám při prodávaní delegát sliboval. Když jsme vyjádřili nespokojenost, tak nám delegát řekl, že rozumí, ale že to musíme řešit až doma. Do Blue Style jsme podali 2x reklamaci, na které jsme obdrželi vyjádření, že se jedná pouze o nedorozumění při prodeji. S tímto samozřejmě nesouhlasíme, protože celý prodej probíhal v českém jazyce a víme co nám delegát nasliboval a co jsme dostali. Kdyby nám řekl pravdu, jak teď popisují zástupci CK, tak bychom neplatili za výlet skoro jednou tolik a absolvovali levnější variantu (cca 150 $). Doopravdy jsme nepočítali s tím, že, budeme podvedeny delegátem Blue Style, při prodeji výletu.
Výled do Kahiry v Egyptě
Očekáváme finanční kompenzaci, protože jsme byly podvedeny delagatem, při prodeji výletu.
|
Tweet |
Měl-li zájezd vady a vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.