Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 1 |
Telefon zakoupen v 08/2016, nyní přestala fungovat funkce wifi, Bluetooth a hotspot na telefonu, který jsem zakoupil v této prodejně. Dotazem v autorizované opravně i z diskuzí na internetu jsem zjistil, že tento model tuto vadu bohužel občas má. V souladu s obchodními podmínkami jsem tedy telefon zanesl do prodejny. Při reklamaci i přes mé protesty pracovník prodejny do protokolu zapsal, znečištění telefonu, prasklé krycí sklo v horní části (ve skutečnosti asi 1-2 mm dlouhý vryp) a údajně viditelnou aktivní markantu v 3,5 mm jacku.
Stav telefonu nelze před předáním k reklamaci posoudit, neboť jakákoliv úprava či otevření by znamenala okamžitou ztrátu záruky.Telefon byl běžně používán, po celou dobu používání byl ve flipovém pouzdře opatřen krycím sklem.
Reklamace mi nebyla uznaná, údajně kvůli oxidaci telefonu. Klasická odpověď. A to včetně fotografické dokumentace, fotografie jsou pouze výřezem, z vlastností fotografie není poznat, zda jsou pořízeny při posuzování reklamace či z jiného zdroje. S vyjádřením prodejce nemohu souhlasit, telefon byl běžně používán a mohu zcela vyloučit polití či ponoření.
Huawei P8 lite
Oprava či výměna vadné komponenty/Výměna zboží
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.