Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27.10. a 3.11. 2017 jsem si objednala zboží,které jsem tentýž den zaplatila bankovním převodem (zimní boty,batoh,náramek,guma na cvičení).Uběhl víc jak měsíc a zboží nemám stále doručené.V přehledu zásilek se mi zobrazuje u objednávky,že je vyexpedována a bude doručena cca 29.11 - 14.1.2018.Nelíbí se mi,že bych měla čekat na zboží téměř 3 měsíce!!! Pokud by tato informace byla napsaná u nabídky zboží,určitě bych objednávku neudělala, neboť zimní boty potřebuji už ted a ne v lednu a vánoční dárky mi jsou v lednu také k ničemu.
Damský náramek zdobený kamínky, PID 92992,cena 89Kč. Guma elastická na cvičení, PID 57401,cena 82Kč. Batoh přes jedno rameno, PID 97852,cena 305Kč. Damské zimní boty,šedé,PID 99531,cena 679Kč
Vrácení peněžní částky
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Dobrý den,
velice se Vám omlouváme za pozdní reakci na Váš dotaz. Náš zákaznický servis je momentálně přetížený, takže bohužel nejsme schopni odpovědět ve slíbené lhůtě. Na nápravě situace usilovně pracujeme.
U všech produktů bylo na našich stránkách tučně vyznačená informace o době dodání, která je 12-30 dní od data odeslání. Veškeré položky Vám již byly odeslány a proto Vás prosíme o vyčkání. Doba na dodání zásilek ještě neuplynula.
Přeji hezký den
Aneta J.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.