Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#19651Klamný internetový prodej vstupenek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2017, před 7 lety

Veronika Černá

Znění stížnosti

Přes internetové stránky jsem zakoupila dva lístky na Ozzyho Ozbourna do Prahy na dne 13.6.2018. Bylo to dne 9.11.2017, kdy jsem vstupenky koupila. Chtěla jsem je zakoupit rychle a co nejlevněji, na stání u podia. Jako první se mi na internetu objevili stránky viagogo, kde mi nabízeli lístek za 2 199 Kč. Předem upozorňuji, že stránky nabízely vstupenky v českém jazyce. Tyto stránky jsem do té chvíle neznala, proto jsem se neuváženě rozhodla lístky zakoupit. Hlásili mi, že nejsem v pořadí, že je předemnou ještě několik lidí, tak jsem čekala asi pět minut. Říkala jsem si, že o ty vstupenky musí být velký zájem. Prošla jsem jednotlivými kroky, které mě dovedli až k platbě. Bylo mi divné, že se tam nezobrazila kolonka na částku, kterou většinou plátce vyplňuje sám a nebo se mu alespoň čáska viditelně zobrazí, aby si byl dotyčný jistý kolik platí. Během vyplňování mých údajů a platby byl na mě kladen časový nátlak, s upozorněním: RYCHLE!! O tyto lístky má zájem dalších 5 lidí." Myslela jsem si, že platím částku za 2lístky tedy 4 238 Kč. V tu chvíli jsem se dověděla, že se nejdená o částku, kterou jsem původně myslela že platím, ale o částku 5 735 Kč. Tedy o 1 497 Kč víve. Okamžitě po provedení úhrady elektronickým bankovnictvím jsem zjistila, že jsem se nechala napálit, kontaktovala jsem banku s žádostí o zastavení platby. Vzhledem k tomu, že firma sídlí v zahraničí, banka mi nevyhověla. Na jejich stránkách jsem se dočetla, že lístky nelze vrátit, maximálně přeprodat dál. To odmítám, jelikož se obávám toho, že je to jeden z dalších jejich podvodů. A nehodlám je v tomto podporovat. Snažila jsem se je zkontaktovat, ale bez šance, Buď se mi e-mail vrátil zpět, že byl odeslán na španou adresu, nebo mi zaslali odkaz na jejich stránky, kde jsem se pomoci taky nedočkala.
Druhý den, jsem si proces objednávky prošla znovu.Kde jsem přišla na né jednu z věcí, která člověka dokáže při nákupu oklamat. Jednak už jen, že v pravém horním rohu byla ikonka s hlášením, že se právě na tyto vstupenky dívá 201 lidí v levým dolním rohu ikonka s upozorněním, že se na tyto stránky dívá jen 17 lidí. Dalším klamem bylo v prvním kroku platby, kde je psáno, že na tyto vstupenky ne nevztahujou žádné rezervační ani manipulaní poplatky, a že lístky obdržím včas. Co to znamená včas? Jsem se dověděla až po zaplacení, kdy jsem si dohledala, že mi přijdou až 3 dny před koncertem.
Dále varování: Téměř vyprodáno. Měsíc je pryč a vstupenky tam stále jsou. V dalším kroku platby jsem se dověděla, že do ceny zpadá už manipulační poplatek 20 Kč - to mi nepřijde tak hrozné, ale o rezervačním polatku bylo psáno, že se do ceny nezahrnuje. POZOR ve třetím kroku už byl zmíněný, ale cenově úplně jiný než jsem původně omylem platila já. Ukázalo mi to za lístky dohromady 5 048 Kč tedy o 687 Kč méně než jsem platila já. Tohle už je divné ne? Mám to vše fotograficky zdokumentovaný, takže se nebráním přiložit důkazy. Obchodní podmínky? Že by mi nabízeli během platby jestli s nima souhlasím? Nevím o tom a podle fotek to nikde nanabízí. Obchodní podmínky jsou možné k nahlédnutí úplně mimo formulář čili v zápatí těchto stránek. Po nahlédnutí do Obchodní podmínky můžete vidět i vy velkými písmi česky psané: OBCHODNÍ PODMÍNKY,kdo neumí anglicky a na těchto stránkách objednává poprvé jako já už jsem se nic nedověděla, jelikož zbytek textu byl v angličtině. A pochybuju silně o tom, že by někdo za 8 minut, které na vás tlačí aby jste si lístky rychle zakoupili, bude mít někdo čas na to smluvní podmínky číst. Říkám si, kde to vlastně žijeme. Těšila jsem se na ten koncert a teď jsem znechucená, že tam půjdu za takové peníze. Člověk aby se bál si přes internet cokoli koupit? Vžyt musí existovat nějaké řešení. Chtěla bych to vyřešit. O lístky už zájem nemám, ráda bych stornovala objednávku a získala zpět peníze v plné částce. Nebo ať mi vrátí alespoň ty polatky, Vždyť jdu na koncert, který se koná ve státě, ve kterém žiji. Proč bych měla platit něco navíc. Prosím Vás dozvěděla jsme se o Vašich stránkách a tak bych Vás touto cestou chtěla požádat o pomoc.
Děkuji
Veronika


Produkt

Vstupenky na koncert přes stránky www.viagogo.cz Objednávka s číslem 14565542


Požadované řešení

Stornovat objednávku a navrátit peníze
Vrátit alespoň poplatky v hodnotě 1 497 Kč
Nikdy už si nepřeji mít nic s těmito stránkama společného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2017 08:48, před 7 lety

V případě, že spotřebitel s platbami, které jdou nad rámec smluvního ujednání nesouhlasil, není povinen další platbu uhradit v souladu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku. Zde se píše: "Podnikatel nesmí po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas."

Pokud by společnost uváděla klamavé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2018 21:35, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.