Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.11.2017 ráno jsem obdržel SMS "Bude Vám doručena DR6037046552C". Informoval jsem tedy rodiče na adrese zásilky že dojde balík. Potom 14:00 30.11. mi došla SMS "přes veškerou snahu se nám nepodařilo zásilku doručit". Volal jsem rodičům, nikdo nic nepřivezl a nezvonil (balíky od DPD, PPL a DHL přebírají vždy bez problémů).
Okamžitě jsem jel na poštu a tam jsem si převzal balík (cca 30 minut po informaci "přes veškerou snahu...") a požádal jsem o reklamaci služeb. Dle paní u přepážky toho mají moc, reklamovat se nic nedá.
Dnes ráno (1.12.) se připlížil doručovatel k domu, vhodil do schránky oznámení o uložení zásilky a aniž by zvinil prchnul :-)
Dotaz : zabývá se ještě Česká Pošta poštovními službami nebo už opravdu jen prodává na přepážkách pojištění a drobné upomínkové předměty ?
DR6037046552C
prosím začněte doručovat balíky a ne házet info do schránky. Situce se zhoršuje. S hrůzou očekávám, kdy budu číst oznámení ČP že si mám zajet pro balík do Jihlavy, že mi tam někdo nechal zásilu na poště ...
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman