Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Deklarované doručení balíku do ruky je druhý den od podání. Mám 1 balík do ruky od 28.11 a další dva balíky do ruky od 29.11 na SPU Ostrava, od té doby se nikam nepohnuly. Volala jsem na Českou poštu, kde mi řekli, že balíky jsou na třídící lince, kam nemohou volat a nemůžou to nijak řešit, že mám volat na odesílatele balíku ať věc reklamuje, což určitě velký zásilkový obchod řešit nebude. Zaplatila jsem si poštovné, ale jako příjemce nemám žádné právo na reklamaci nebo věc nějak řešit.
Balík do ruky
Možnost i pro příjemce balíku, balík reklamovat. Dodržovat deklarované doby doručení a nebo alespoň mít relevantní informace, kdy bude sjednána náprava
|
Tweet |
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, jak bylo pracovnicemi pošty předestřeno, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.
Je ovšem nutno doložit, že spotřebitel je skutečně oprávněn k reklamaci, a to předložením potřebných dokladů. Tím je v tomto případě podací lístek, který obdržel odesílatel, když zásilku podával. Lze požádat tedy odesílatele, aby adresátovi podací lístek zaslal. Poté, co jej obdrží, musí Česká pošta reklamaci přijmout a do 30 dnů ji vyřídit. Alternativně se lze rovněž dohodnout s odesílatelem, aby reklamaci podal a následně v reklamačním procesu navrácenou část poštovného zaslal na účet spotřebitele.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman