Společnost


ASTERA spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19689Podhodnocena cena bundy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2017, před 7 lety

Marián Hodoň

Znění stížnosti

Po zničení budny při čištění a sepsání reklamačního protokolu mi přišel dopis od pojišťovny. V něm byla stanovena zůstatková cena bundy na 275,-Kč a vzkaz, že pojišťovna mi nic nevyplatí, protože čistírna má spoluúčast 1 000,-Kč. Se svým nárokem se mám obrátit na čistírnu. Do protokolu jsme psali cenu bundy 1 100,-Kč a datum nákupu 9.2014. Volal jsem do čistírny kde mi bylo zděleno, že mi čistírna pošle na účet jenom tu sumu, kterou vyčíslili v pojišťovně, ikdyž jsem v rozhovoru trval na tom, že je to málo, protože bunda byla sezónni a bez žádne známky poškození, či opotřebení.


Produkt

Pánská černá koženková bunda, kupovaná v obchodě GATE.


Požadované řešení

Požaduji po čistírně vrácení peněz. Vzhledem ke stavu bundy popsanému výše žádám 700,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 13:13, před 7 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu společnost hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá nebo pokud není věc možné uvést do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2018 23:45, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.