Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 1.12.mi byl vaší společností doručován balík. Balík mi byl, na mou žádost,doručen do zaměstnání. Zjistila jsem, že je porušený, byl úplně rozbalený, chyběla vrchní izolepa. Nicméně, dopravce nebo kurýr(nevím, jak ho nazvat), byl od počátku velice nepříjemný, neochotný a uspěchaný. Řekl mi, ať zboží převezmu a když jsem měla pochybnosti, zda jednám správně, vyrukoval na mě s hláškou "laskavě to nezdržujte, mám toho moc a pokud se vám něco nezdá, tak pošlete balík zpět". Já se ohradila, že je balík poškozený a on mi řekl,ať ho převezmu, že jinak to bude na něj. No a já jsem byla tak zaskočená jeho arogancí, kartu už jsem měla v terminálu, že jsem zaplatila. Balík převzala, ale jelikož se mi zboží nezdálo v pořádku (chyběly obaly), tak jsem kontaktovala dodavatele, který mě ujistil, že to není problém a ať zboží pošlu zpět, což jsem učinila. V klidu domova jsem si začala pročítat na emailu objednávku a zjistila jsem, že v balíku mi chybělo šedé prostěradlo na dvojlůžko!!!!Tudíž, balík jsem poslala zpět neúplný, tak vůbec nevím, jak se bude řešit vrácení peněz. Mám vztek, díky jednomu arogantnímu frajerovi jsem přišla o část zboží z balíku - hodnota 289 Kč a zaplatila jsem ještě poštovné 150 Kč, jelikož jsem balík musela poslat zpět. NESKUTEČNÉ!!!Kdyby na mě nespěchal a nebyl arogantní, nikdy bych takto poškozený balík nepřevzala. Také jsem ho viděla, jak zacházel s ostatními balíky a byla to hrůza. Číslo balíku bylo: 06 05 11 37 251, cena 1613 Kč,
S pozdravem Bc. Lenka Zadinová
jednalo se o zboží povlečení, prostěradlo(to chybělo) a ručníky, celková cena byla 1613 Kč
Rozhodně chci být informována o řešení mé stížnosti, ráda bych rozhodně dostala zpět své peníze za ztracené prostěradlo (šedé na dvojlůžko) a peníze za poštovné, jelikož mě přepravce donutil poškozený balík převzít a já ho tudíž musela poslat zpět na své náklady. Cena poštovného činila 149 Kč.
|
Tweet |
V případě poškození zboží při přepravě zásilky se musí spotřebitelka vždy obracet na podnikatele, se kterým uzavřela kupní smlouvu ohledně poškozeného zboží, tj. na prodávajícího. Spotřebitelka je v právním vztahu ohledně poškozeného zboží jedině s prodávajícím, nikoli však s přepravcem.
Z tohoto důvodu by se měla spotřebitelka obrátit s nároky z vadného plnění z uzavřené kupní smlouvy na prodávajícího. Jakým způsobem si případné nároky vyřeší prodávající s přepravcem, je záležitostí obchodněprávního vztahu mezi těmito stranami.
Před námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození nezpůsobil on, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. I kdyby poškození vzniklo právě až při přepravě, za to, že zásilka je v pořádku doručena a předána, stále odpovídá prodávající.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.