Společnost


Niber Viktoria s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19698Neodborná montáž

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2017, před 7 lety

Iveta Buryanová

Znění stížnosti

Jsme mladí lidé a nechtěli jsme zavádět plyn do domu, řekli jsme si, že všude preferují tepelná čerpadla, že první investice je velká, ale pak se vrací. Nechali jsme si zaslat pár nabídek a byla nám doporučena firma Nosreti z Ostravy. Levní a fungující tepelná čerpadla. Do firmy Nosreti jsem poslala cenovou poptávku. Zřejmě mají nějaké dohody s dalšími firmami.
Ozval se nám pan Janecký z firmy Niber. Na jeho nabídku jsme kývli. A to byla největší chyba v našem životě stavby. Věřili jsme tomu, že firma Nosreti ví, komu může svěřit montování tepelných čerpadel. Nezjišťovali jsme reference. Pan Janecký nechtěl vidět ani plány kotelny, že to nepotřebuje, ani on sám si žádný technickou dokumentaci nepřinesl. Namontoval nám kotel na tuhá paliva a pak i tepelné čerpadlo. Po půl roce provozu, ale s již s jednou reklamací, jsme netopili. Po konzultaci s panem Janeckým a rozhovoru a vysvětlení, co vše zařízení dělá a nedělá, přijel na místo. Usoudil, že je toto nové zařízení na reklamaci. Sdělil nám, že to stejné se mu stalo před 14 dny, ale i přesto nám bylo později sděleno, že si za „pokažení 1. TČ můžeme my – zřejmě nesprávným používáním. Tak to zhodnotili ve firmě Nosreti.
Za 3 týdny jsme v kotli spálili tuhu uhlí, 2x už nám vytopilo sklep, pokazilo se i druhé tepelné čerpadlo, dodané v rámci reklamace.

Postupem času jsme zjistili, že na pana Janeckého sousedé podali trestní oznámení ohledně hluku, svým zaměstnancům neplatil, to co měl, nejsme jediní, kterým pan Janecký namontoval TČ a museli si jej nechat přerealizovat.

Obrátili jsme se na firmu Nosreti, u které to vše začalo, ale „nepomohli „ nám.Nechali jsme si vypravovat odborný posudek autorizovaným inženýrem a chtěli jsme to řešit přes právníka. Ale v domě jsme chtěli bydlet a pořizovat si nové zařízení, protože na to stávající by se nesmělo sáhnout do doby rozsudku, jsme neměli finance.

Každý, kdo přišel – ať už to byl instalatér, jiná firma na fotovoltaické panely, soudní znalec, kamarád inženýr, který dělá do vodohospodářství či autorizovaný inženýr, všichni nad tím kroutí hlavou, zda je možné vůbec toto namontovat. Kdo neviděl, neuvěří.

Celou naši záležitost jsme chtěli předat právnické kanceláři, protože jsme zaplatili nemalé částky a nic z toho nefunguje, taky už jsme oslovili pořad Černé ovce, ale manželovi se po 14 letech vrátila zákeřná nemoc a tak už jsem jej nechtěla dále stresovat, potřeboval klid. Vše jsme odřekli. Bydlíme sice v domě, topíme, ale neustále běháme do sklepa, protože TČ vypadává, hlásí chybu. Manžel sice ještě nemá vyhráno, ale chtěla bych aspoň vrátit a „obít“ o hlavu Janeckého bojler a rádi bychom varovali další zákazníky před firmou Niber a „patlalou“ Janeckým.

Nejvíce mě mrzí na tom to, že firma Nosreti od toho dává ruce pryč. Zajímalo by nás, zda jsme opravdu první, kterým pan Janecký zpackal topení, zda jim fungují tepelná čerpadla jim namontovaná, jak jsou zákazníky spokojeni a zda-li si firma Nosreti hlídá své „firmy“, kterým dala certifikát o tom, že můžou montovat jejich čerpadla. Přáli bychom si, abyste do světa roztroubili, že firma Niber si nezaslouží důvěru zákazníků. A možná ani Nosreti ne.

Když jsme zjišťovali od jiné firmy „přebudování“ naší kotelny tak jedna firma nám poslala nabídku za 200 tis. To jsme museli z finančních důvodů odmítnout.
Po asi roce provozu, jsem chtěla znova zkusit firmu Nosreti. Dostavil se nám jiný technik!!! Cenová nabídka? 100tis. Rozumíte tomu? Zajišťuje si takhle firma Nosreti zakázky??? Neskutečné.

Člověk se učí. Spoustu věcí už jsme si „přebudovali“ s pomocí našeho instalatéra a elektrikáře.
Jen pár základních informací, co bylo „špatně“:
- Čidla pro vyhodnocování teploty, jak TUV tak AKU nádoby bylo na trubce, obaleno páskou. Po tom, co jsme zjistili, že nám TČ i kotel neustále jede, jsme spolu s elektrikářem dali čidla do správných jímek.
- požadovaný odstup kotle od jakýchkoliv jiných nádob je v návodu firmy Kovarson 1m – u nás? Pouhých 30 cm. Jak vytáhneme „třeba“ zaseklý šnek?
- Kotel má čidla, která ovšem my nemáme napojena.
- při montáži Akumulační nádrže panu Janeckému nádrž spadla a je obitá na několika místech
- při montáži kombinovaného ohřívače 200l, byla opět puklina na plášti
- cena kombinovaného ohřívače je příliš vysoká. Když jsem si zjišťovala ceny na internetu a u firmy Ptáček, kde ohřívač objednával, bylo mi řečeno, že cena pro zákazníka je 9 800,- s daní. Jeho cena je 9 800,- bez daně.
- Potrubí je vedeno v plastu, přechází v mosaz pak v železné koleno. . . Kdo neviděl, neuvěří.
- Po celou dobu montáže jsme nenabyli jistoty o odbornosti firmy Niber, respektive pana Janeckého.
To vše už jsme za ten rok zapomněli, jméno Janecký se u nás nesmí vyslovovat.
Při četbě časopisu D test jsem objevila web stránku vasestiznosti.cz a řekla jsem si, že bojler chci panu Janeckému vrátit za plnou cenu. Vše ostatní nějak funguje a nějak jsme se s tím poprali.Co je za problém s bojlerem. Jedná se o Bojler OKCV 200.
Doporučená teploty vody: 60
Kombinovaný ohřívač vody se smaltovanou ocelovou nádobou o objemu 80–200 litrů a pevně vestavěným výměníkem.. . .
http://www.dzd.cz/cs/ohrivace-vody-bojlery/kombinovane-ohrivace-vody/vodorovne
Využití:
• Příprava teplé vody pro objekty s teplovodnim ústředním vytápěním na plyn, tuhá paliva v zimním období.
• Ohřev elektrickou energií mimo topnou sezónu s možností využití nízkého tarifu elektrické energie (noční proud)
Není tady napsáno, že by sloužil pro ohřev vody z TČ. Teplosměnná plocha výměníků je 0,75m2.

Co máme za problém?
Máme nádobu AKU pro topení do podlahovek a bojler pro ohřev teplé vody. V létě máme přepnutý režim jen na bojler. Po určité době ohřevu vody tepelným čerpadlem nám vyhodí chybu a tepelené čerpadlo vypne. Bylo nám řečeno i technikem z Nosreti, že je to jasné. Tento bojler není určen pro ohřev vody TČ, protože má malý výměník a není schopen převzít teplo, které mu posílá tepelné čerpadlo, řečeno laicky, protože nejsem odborník. Takže musíme nechat odpočinout TČ, vychladnout a pak jej můžeme znovu zapnout.


Produkt

Bojler Dražice OKCV 200


Požadované řešení

Co je za problém s bojlerem. Jedná se o Bojler OKCV 200.
Doporučená teploty vody: 60
Kombinovaný ohřívač vody se smaltovanou ocelovou nádobou o objemu 80–200 litrů a pevně vestavěným výměníkem.. . .
http://www.dzd.cz/cs/ohrivace-vody-bojlery/kombinovane-ohrivace-vody/vodorovne
Využití:
• Příprava teplé vody pro objekty s teplovodnim ústředním vytápěním na plyn, tuhá paliva v zimním období.
• Ohřev elektrickou energií mimo topnou sezónu s možností využití nízkého tarifu elektrické energie (noční proud)
Není tady napsáno, že by sloužil pro ohřev vody z TČ. Teplosměnná plocha výměníků je 0,75m2.

Co máme za problém?
Máme nádobu AKU pro topení do podlahovek a bojler pro ohřev teplé vody. V létě máme přepnutý režim jen na bojler. Po určité době ohřevu vody tepelným čerpadlem nám vyhodí chybu a tepelené čerpadlo vypne. Bylo nám řečeno i technikem z Nosreti, že je to jasné. Tento bojler není určen pro ohřev vody TČ, protože má malý výměník a není schopen převzít teplo, které mu posílá tepelné čerpadlo, řečeno laicky, protože nejsem odborník. Takže musíme nechat odpočinout TČ, vychladnout a pak jej můžeme znovu zapnout.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2017 10:15, před 7 lety

Pokud nebylo dílo zhotovitelem provedeno řádně, má spotřebitel možnost uplatnit reklamaci. Spotřebitel je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, kdy se o vadě dozvěděl nebo kdy vadu při náležité pozornosti zjistit měl, nejpozději však do dvou let od předání díla.

Byla-li kvůli vadnému provedení díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 22:43, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.